احداث شبکه دفع روان‌آب از مناطق بحرانی خرمشهر در دست پیگیری است


احداث شبکه دفع روان‌آب از مناطق بحرانی خرمشهر در دست پیگیری است

آبادان – ایرنا – شهردار خرمشهر گفت: اجرای طرح شبکه دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در سه نقطه بحرانی خرمشهر در اولویت‌کاری این شهرداری قرار گرفت.

منصور علوانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:سه منطقه بحرانی خرمشهر شامل خیابان بختور در بلوار ۴۰ متری، خیابان فردوسی و خیابان حافظ در بلوار نقدی که هنگام بارندگی دچار آب گرفتگی می شوند برای لوله‌گذاری دفع آبهای سطحی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح احداث شبکه دفع آبهای سطحی در این مناطق ‌انجام شده افزود: پیمانکار این طرح انتخاب و عملیات لوله‌گذاری به طول ۵۰۰ متر در دست پیگیری برای اجرا است.

علوانی افزود: با توجه به تلاش ۲۰ گروه عملیاتی برای تخلیه روان آب از خیابان‌های خرمشهر هم اینک بخش زیادی از ‌روان آب‌ ناشی از بارندگی اخیر دفع شده و کار شست‌وشو و جمع‌آوری زباله‌ها از خیابان‌ها در حال انجام است.

وی اظهار داشت:برخی از خیابان‌های خرمشهر که برای زیرسازی و آسفالت حفاری شده بودند به دلیل بارندگی گل‌آلود و عملیات آسفالت آنها متوقف شد که با خشک شدن زمین ، کار آسفالت این خیابان‌ها از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا در بارندگی اخیر خرمشهر آبگرفتگی مناطق کوی مولوی، کوی طالقانی، خیابان حافظ، خیام، بلوار کمربندی و منازل مسکن مهر، کوی عباره و منطقه کوت شیخ نسبت به سایر مناطق بیشتر بود و تردد شهروندان را با مشکل روبه‌رو کرد.

نهرهای بزرگی همچون نهر چاسبی، نهر النصر و کوت شیخ که تا پیش از جنگ تحمیلی برای دفع روان آب‌ ناشی از باران از آنها استفاده می‌شد نیاز به بازسازی دارند که با این اقدام مشکل آب گرفتگی خیابان‌ها هنگام بارندگی برطرف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی