هفت قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز در قزوین کشف شد


هفت قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز در قزوین کشف شد

قزوین - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست قزوین گفت: هفت قبضه اسلحه شکاری مجاز و غیرمجاز از شکارچیان متخلف در یک ماه گذشته کشف و متهمان نیز به حوزه‌های قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، احمد زارعی روز دوشنبه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در راستای اجرای قوانین و مقررات حفاظت و بهسازی و شکار و صید غیر مجاز، ۲ مورد پایش از محیط‌های طبیعی و آلودگی محیط زیست را به عمل آورده و در این رابطه نیز ۱۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و متهمان به حوزه‌های قضایی معرفی شدند.

به گفته این مسوول، از میان اسلحه‌های کشف شده، ۶ قبضه سلاح شکاری مجاز و یک قبضه نیز اسلحه غیرمجاز بوده است.

زارعی ادامه داد: معرفی چند واحد آلاینده محیط زیست به مراجع قضایی، رصد هرگونه خرید و فروش گونه‌های وحشی، کنترل بیماری و تلفات احتمالی در بین گونه‌های اهلی و احتمال سرایت به طبیعت و همچنین گونه‌های وحشی از عملکرد ماه گذشته بوده است.

شکارچی تشی در استان قزوین به دام افتاد

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین همچنین از دستگیری شکارچی متخلف گونه جانوری تشی در استان خبر داد و گفت: ماموران اجرایی محیط زیست قزوین به همراه ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هنگام گشت و کنترل مناطق در حوزه استحفاظی کوهین متخلفی را که اقدام به شکار غیرمجاز کرده بود را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: از شکارچی غیرمجاز یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق و لاشه یک سرتشتی کشف و ضبط و پرونده نیز به مراجع قضایی استان ارسال شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست قزوین یادآور شد: در آیین اسلام گوشت چوله یا تشی حرام بوده و شکار این نوع گونه جانوری نیز از نظر حفاظت محیط زیست ممنوع و به استناد ماده ۳ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست دارای جریمه است.

زارعی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه صید و شکار، مراتب را به سرمحیط بانی‌ها و ادارات محیط زیست استان اطلاع دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر