کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در استان مرکزی موفقیت بزرگی است


کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در استان مرکزی موفقیت بزرگی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تلفات جاده‌ای این استان امسال نسبت به مدت مشابه قبل کاهش 10 درصدی دارد که این مهم موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود و امید است این شاخص تا پایان سال کاهش بیشتری داشته باشد.

سید «علی آقازاده» عصر پنجشنبه در آیین اجرای طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های خدماتی استان مرکزی در محل ستاد فرماندهی انتظامی این استان در اراک، افزود: کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های ترافیکی امسال یعنی جان ۵۰ سرمایه انسانی حفظ شده است.

وی بیان کرد: دستگاه های خدماتی استان مرکزی که در امور ترافیکی و جاده‌های استان دخیل هستند باید تمامی تلاش خود را برای بهبود فرهنگ ترافیکی و کاهش نواقص جاده‌ای به کار گیرند.

استاندار مرکزی ادامه داد: بیشتر شهرهای این استان در سه روز اخیر شاهد نخستین برف پاییزی بود و دستگاه‌های خدماتی استان آمادگی خوبی از خود نشان دادندکه این مهم باید تا پایان فصل سرما به بهترین شکل ادامه یابد.
آقازاده بیان کرد: کاهش حداقل ۱۰ درصدی کشته‌های ترافیکی در سال با همکاری گسترده ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی از پارسال هدفگذاری شده که این مهم تاکنون محقق شده است.

وی عنوان کرد: موفقیت نهایی در اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی زمانی حاصل می‌شود که هیچ تلفاتی در جاده‌های این استان رخ ندهد و امید می‌رود که روزی این موفقیت حاصل شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های خدماتی این استان همزمان با سراسر کشور از امروز (پنجشنبه) کلید خورد و تا ۲۰ اسفندماه با محوریت جاده‌های ارتباطی استان مرکزی و اولویت محورها و گردنه‌های برفی ادامه دارد.

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: در راستای اجرای این طرح، ۹۰ تیم گشت خودرویی و ۳۲ تیم موتورسوار حوزه پلیس راه و راهور استان مرکزی و تیم‌های مختلف نهادها و سازمان‌های همکار در طرح حضور دارند.

وی بیان کرد: کاهش حوادث رانندگی و کشته‌های ناشی از این حوادث همواره در اولویت برنامه‌های ستاد فرماندهی استان مرکزی قرار داشته و با اقدامات موثر انظباط ترافیکی، در هشت ماه امسال، تعداد قربانیان ترافیکی استان نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: شمار تصادفات رانندگی در استان امسال نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۴۱ درصدی و تعداد مجروحان حوادث رانندگی با کاهش ۲۶ درصدی همراه بوده است.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت وقوع حوادث رانندگی این استان در هشت ماه گذشته گزارش شده که نیاز است فرهنگ‌سازی های وسیعی در این خصوص صورت بگیرد.

وی بیان کرد: ۲۱ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در این مدت در جاده‌های اصلی، ۲۹ درصد در بزرگ‌راه‌ها، ۱۸ درصد در آزادراه‌ها و ۳۳ درصد در مسیرهای فرعی و روستایی بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در رابطه با اجرای طرح محدودیت‌های شدید کرونایی در این استان، ۴۵۷ خودروی متخلف مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی، ۳۴۳ خودرو جریمه پنج میلیون ریالی، سه هزار و ۱۳۹ خودرو مشمول جریمه ۲ میلیون ریالی شدند.

در این آیین، تیم‌های پلیس راه، راهور و دستگاه‌های خدماتی دخیل در اجرای طرح زمستانه استان مرکزی پس از رد شدن از مقابل جایگاه، قرآن کریم و تمثال مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب، برای استقرار در جاده‌های استان مرکزی اعزام شدند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟