اخبار کوتاه کرونایی از مهاباد


اخبار کوتاه کرونایی از مهاباد

مهاباد- ایرنا- ارجاع رانندگان جریمه شده دارای مجوز تردد ناشی از اعمال محدودیت‌های ترافیکی به فرمانداری، محدودیت حضور و تجمع در بخش‌های ادرای شهرداری و تمدید منع ترددهای شبانه در مهاباد از جمله خبرهای کوتاه کرونایی این شهرستان در هفته گذشته است.

فرمانده انتظامی مهاباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رانندگانی که دارای مجوز رفت و آمد بوده و توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌اند، با در دست داشتن برگه تردد خود به فرمانداری این شهرستان مراجعه کنند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: تمام رانندگانی که از سوی ستاد مقابله با کرونا مستقر در فرمانداری اقدام به اخذ مجوز تردد کرده‌اند هرچه سریعتر با ارائه برگ تردد جهت ثبت در اطلاعات سیستم ستاد کرونا به فرمانداری مراجعه کنند تا از ثبت جریمه و ارسال پیامک توسط دوربین‌های نظارتی و تصویری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین همه افرادی که تاکنون برایشان پیامک جریمه در محورهای مواصلاتی مهاباد ارسال شده، شامل این طرح شده و با ارایه مدرک برگه تردد می‌توانند نسبت به ابطال جریمه خود اقدام کنند.

منع تردد غیرضروری شبانه خودروها در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان محدودیت‌های ترافیکی همچنان ادامه دارد، بیان کرد: به منظور سلامت شهروندان، طرح محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح هم در این شهر اجرا شده است که طی آن حدود چهار هزار راننده خودرو که بدون توجیه در سطح شهر تردد می‌کردند، تذکر گرفتند.

سرهنگ توحیدی اظهار داشت: همچنین براساس آخرین آمار دریافت شده از ابتدای اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی تاکنون، رانندگان ۱۲۹ دستگاه خودرو به دلیل رعایت نکردن طرح تردد ممنوعه در ورودی‌های شهر و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های ابلاغی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در این شهرستان جریمه پنج میلیون ریالی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از ورود و خروج هزار و ۸۳۳ دستگاه خودرو در به این شهرستان در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی جلوگیری شده است.

حضور در بخش‌های اداری شهرداری مهاباد محدود شد

شهردار مهاباد نیز گفت: تجمع و حضور بیش از ۱۰ نفر در بخش‌های اداری این شهرداری در جهت حفظ سلامت شهروندان و کنترل شیوع بیماری کرونا ممنوع است.

کریم محمدنژاد افزود: در چند روز گذشته در برخی ساعات روز با ازدیاد حضور شهروندان در واحد شهرسازی مواجه شدیم و براین اساس تذکرهای لازم در این زمینه هم به مراجعه‌کنندگان و هم به کارکنان این واحد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شد.

وی ادامه داد: برابر مصوبه ستاد پیشگیری و مبـارزه با کرونا مهاباد و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حضور و تجمع شهروندان به طور همزمان بیش از ۱۰ نفر در سالن شهرسازی ممنوع شده است.

شهردار مهاباد اضافه کرد: همچنین متقاضیانی که پایبند به پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نباشد، خدماتی ارایه نخواهد شد.

وی در خصوص سایر اقدامات پیشگیرانه در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: مراسم خاکسپاری، تجمع و همراهی اموات در آرامستان این شهر محدود و تنها با حضور ۱۰ نفر از بستگان درجه یک متوفی امکان‌پذیر است.

محمدنژاد با بیان اینکه حضور مردم در آیین‌های خاکسپاری یکی از مهم‌ترین عامل انتقال بیماری کرونا است، ادامه داد: آرامستان این شهرستان تا اطلاع ثانوی برای زیارت اهل قبور و برگزاری هرگونه مراسم یادبود و ترحیم تعطیل است.

وی همچنین یادآور شد: در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با همکاری نیروی انتظامی و مرکز بهداشت بیش از ۶۰ اغذیه فروش سیار مستقر در میادین متخلف این شهر جمع‌آوری شدند.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۶ هزار در مهاباد به این بیماری مبتلا شده‌ و ۲۸۸ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرماندار سردشت: امام راحل سردمدار توجه به ظرفیت مردم بود