80 درصد جمعیت سردشت زیرپوشش بیمه سلامت هستند


80 درصد جمعیت سردشت زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت سردشت با اشاره پوشش 80 درصدی در این شهرستان گفت: هم‌اکنون بیش از 95 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت در این شهرستان بهره‌مند هستند.

حمید کشاورزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۲۵ هزار نفر دیگر نیز زیرپوشش صندوق‌های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر ادارات قرار دارند.

وی افزود: جهت رفاه حال بیمه‌شدگان در تسریع امور تمدید، تعویض و صدور دفترچه، چهار دفتر پیشخوان در این شهر برای خدمات‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فعال است.

وی با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه سلامت در سردشت هم‌اکنون با بیمارستان امام خمینی (ره)، ۹ داروخانه، ۱۱ مرکز جامع سلامت، ۱۴ پزشک خانواده، ۱۶ ماما، چهار پزشک عمومی، ۱۹ پزشک متخصص و فوق تخصص، چهار آزمایشگاه، یک رادیولوژی، ۲ فیزیوتراپی و سه دندان‌پزشک طرف قرارداد است.

رییس اداره بیمه سلامت سردشت گفت: در صندوق کارکنان دولت ۶ هزار و ۱۱۶ نفر، صندوق سایر اقشار سه هزار و ۴۳۳ نفر، صندوق ایرانیان یک هزار و ۱۲۴ نفر، صندوق روستاییان ۶۵ هزار و ۲۳۸ نفر و صندوق سلامت همگانی ۱۹ هزار و ۳۳۵ نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: ۱۲۷ نفر نیز در این شهرستان از بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوندی و ام‌اس زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

کشاورزی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۱۰ هزار و ۵۷۱ نفر از روستاییان و ۳۲ هزار و ۲۵ نفر از ساکنان شهر بیمه صادر و برای ۲۶ هزار و ۳۸۸ بیمه‌شده نیز امور تمدید، تعویض، المثنی، ابطال و معرفی‌نامه صادر شده است.

وی گفت: در نیمه نخست امسال، سه هزار و ۶۱۷ پرونده بستری بیمارستانی و ۵۲ هزار و ۲۰۷ نسخه درمانی اعم از پزشکان، پاراکلینیک‌ها و داروخانه‌ها به مبلغ ۶۸ میلیار و ۸۷۰ میلیون و ۹۷۵ هزار ریال پذیرش شده‌ است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی