بیشتر مردم و بازاریان سنندج پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند


بیشتر مردم و بازاریان سنندج پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند

سنندج‌ - ایرنا - جانشین رییس ستاد مقابله با بحران فرمانداری سنندج گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها از سوی مردم و بازاریان سنندج موجب کاهش ابتلا به کرونا در این شهرستان شده است.

منصور مولانایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت‌ پروتکل‌ها قبلا کمتر بود که این روزها بهتر شده است اما نگرانی ما نزدیکی شب یلدا و احتمال رفت و آمدهای فامیل و آشنایان است.

وی یادآور شد: امیدواریم مردم با کاهش ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف استان احساس نکنند که مشکل رفع شده است و به رعایت دقیق پروتکل‌ها برای کنترل این بیماری ادامه دهند.

مولانایی افزود: کارکنان برخی از اصناف این شهرستان از ماسک استفاده نمی‌کنند که همکاران ما در بازرسی‌ها به آنها به صورت مکرر تذکر می‌دهند و در صورت تداوم عدم رعایت نسبت به پلمب واحد اقدام می‌شود.

وی در رابطه با پیاده‌راه فردوسی که در مراحل پایانی قرار دارد با اشاره به اینکه‌ تردد در خیابان فردوسی سنندج برای حفظ ایمنی مردم محدود شده است گفت:‌ به طور معمول امکان تردد در پروژه‌های عمرانی وجود ندارد و در این پروژه به دلیل وجود اصناف و مغازه‌ها امکان تردد محدود وجود دارد.

به گزارش ایرنا،شرایط سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در وضعیت نارنجی قرار دارد و تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد ممنوع است.

طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا بازگشت استان به وضعیت زرد ادامه دارد.

هم اکنون شهرهای سنندج، قروه، کامیاران، دیواندره و بیجار در وضعیت نارنجی و شهرهای بانه، سقز، مریوان، دهگلان و سروآباد نیز در وضعیت زرد ابتلا به کرونا هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر شنبه ۲۲ آذر ۱۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و اما خوشبختانه استان در این روز فوتی نداشت بنابر این آمار تعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون با همان ۹۹۲ نفر ثابت ماند.

در حال حاضر ۳۱۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰۸ نفر در سنندج، ۳۳نفر در سقز، ۱۶ نفر در مریوان، ۲۱ نفر در قروه، ۱۱نفر در کامیاران، ۱۱ نفر در بانه، ۱۰ نفر در بیجار، ۱۰نفر در دیواندره و ۱نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۸۴ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ۲۲ آذر در مجموع هشت هزار و ۲۰۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۲۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسیده و ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که ۸۰۰ هزار و ۷۴۳ نفر بهبود یافته‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر