افزایش تولید در سایه اتکا به توانمندی داخلی


افزایش تولید در سایه اتکا به توانمندی داخلی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موتور محرکه توسعه و پیشرفت کشور، دانشمندان و محققان هستند و تجربه نشان داده راهکاری جز اتکا به توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت و کسب ثروت ملی بیشتر، افزایش تولید و درآمد سرانه و ارتقا اقتدار و قدرت ملی نداریم.

افزایش تولید در سایه اتکا به توانمندی داخلی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، روز گذشته، 22 آذر ماه در جلسه جمع‌بندی سفر ستاری، معاون علمی رئیس جمهور به اراک مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیریت فعلی را یکی از حوزه‌های مطلوب و موفق دولت برشمرد و اظهار کرد: در این سال‌ها تلاش‌های ارزنده‌ای در جهت توسعه علمی کشور، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در این حوزه انجام شده است.

وی‌ به فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر توسعه علمی کشور، بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی‌های علمی داخلی و گشایش راه برای دانشمندان و محققان استناد کرد و گفت: موتور محرکه توسعه و پیشرفت کشور، دانشمندان و محققان هستند و تجربه نشان داده راهکاری جز اتکا به توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت و کسب ثروت ملی بیشتر، افزایش تولید و درآمد سرانه و ارتقا اقتدار و قدرت ملی نداریم.

کریمی با تأکید به اینکه امروز اتکا به توانمندی داخلی رمز پیشرفت بوده و پیشگامی در این زمینه اقتدار و پایداری هرچه بیشتر عناصر ملی را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: درجریان این سفر تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های متنوع استان و اراک در بخش صنعت و مجموعه‌های علمی دانشگاه‌ها به نمایش گذاشته شد که اگر با حمایت‌های لازم ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند می‌تواند برای استان و کشور حتی در حوزه بین‌المللی مؤثر باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان مرکزی اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان از مشکل تأمین منابع مالی گلایه دارند که صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بستر قانونی برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ظرفیت مالی نسبتا خوب ایجاد شده است. به نظر می‌رسد سهم استان و مجموعه شرکت های دانش‌بنیان از مجموعه تسهیلات این صندوق قابل قبول نیست که باید توجه ویژه‌ای در خصوص تقویت سازوکارها در جهت رسیدگی به تقاضای تسهیلات از طریق این صندوق انجام پذیرد.

کریمی بیان کرد: تسهیل و تسریع فرآیند اخذ مجوز شرکت دانش‌بنیان از دیگر مطالبات برخی شرکت‌هاست تا هرچه زودتر بتوانند به شرکت‌های شناسنامه‌دار دانش بنیان تبدیل شده و از مزایای قانونی استفاده کنند. در قانون برنامه و بودجه سنواتی، احکام خوبی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مجلس پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: پیشنهادات و مطالباتی که امروز مطرح شد قرارست در فصل بودجه و در طرحی که برای جهش تولید مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان که جمع‌بندی شده و در صحن قابل مطرح شدن است، ارائه شود تا در قانون بگنجد. همچنین آمادگی برای پیگیری سایر مسائل در این حوزه از طریق مجلس نیز وجود دارد.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب