شرکت‌های بازرگانی برای واردات کالای ملوانی در خرمشهر مشکلی ندارند


شرکت‌های بازرگانی برای واردات کالای ملوانی در خرمشهر مشکلی ندارند

آبادان - ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: شرکت‌های بازرگانی و خدماتی برای واردات کالای ملوانی(ته‌لنجی) در خرمشهر با توجه به آزاد شدن ورود کالای ته‌لنجی مشکلی برای فعالیت ندارند.

نعیم مقدم روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شرکت‌های بازرگانی برای واردات و مدیریت نوع کالا به منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم خرمشهر باید در سامانه صمت ثبت نام کنند.

وی افزود: این شرکت‌ها ضمن داشتن شرایط لازم باید توانایی اعطای ضمانت‌نامه بانکی به مبلغ ۲ میلیارد ریال را داشته باشند.

مقدم ادامه داد: شرکت‌های برنده موظف به رعایت دستورالعمل‌های مربوط به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم (کالاهای با انتخاب فرمانداری ویژه شهرستان) بوده و در صورت اجرا نکردن تعهد، ضمانت‌نامه ارایه شده آن شرکت قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: چگونگی ارایه کالاهای اساسی مردم، نحوه توزیع و معرفی عاملان توزیع و نحوه نرخ‌گذاری این کالاها به منظور مدیریت اشتغال در بازار و رفاه حال شهروندان توسط اداره صمت صورت می‌گیرد.

مقدم افزود: این شرکت‌ها ضمن داشتن فهرست بیمه حداقل بیش از ۱۰ نفر، باید توانایی تامین محل بارگیری کالا را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولویت پذیرش با شرکت‌های بومی منطقه و استفاده از نیروی انسانی بومی شهرستان است گفت: مهلت اعتبار این فراخوان به مدت سه روز کاری از ۲۳ آذر تا ۲۵ آذر خواهد بود.

فرماندار ویژه خرمشهر هفته گذشته از صدور مجوز ورود کالای ملوانی از سوی وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر داده بود.
محمد حیدری افزود: ساز و کار اجرایی مصوبه واردات کالای ملوانی به بندر خرمشهر را باید در نشست‌های کارشناسی، پیش بینی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری