آذربایجان عزیز بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران است


قم - ایرنا - حوزه های علمیه خواهران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت هرگونه کلام...
قم - ایرنا - حوزه های علمیه خواهران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت هرگونه کلام مداخله جویانه به تمامیت ارضی و حریم جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: نگاه اسلامی، برادری و همدلی اقوام ایرانی، حقیقتی و ماندگار است و آذربایجان عزیز که بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران ماست برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در محکومیت اقدام تفرقه افکنانه رییس جمهور ترکیه که نسخه‌ای از آن یکشنبه شب در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در روزگاری که امت اسلامی نیازمند وحدت و همدلی هرچه بیشتر است متاسفانه اظهارات تفرقه افکنانه و غیر مسوولانه رییس جمهوری ترکیه کام دو ملت ایران و آذربایجان را تلخ کرد.

بیانیه ادامه یافته است: هر گونه رفتار و اظهار نظر تفرقه افکنانه میان امت اسلامی به ویژه در منطقه راهبردی قفقاز خطایی نابخشودنی است و به طور قطع به مصلحت جهان اسلام و کشورهای منطقه و مطابق منافع امت اسلامی نیست و موجب خشنودی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل می‌شود.

در این بیانیه آمده است: همه می دانیم که منطقه راهبردی غرب آسیا هماره مطمع دشمنان اسلام و شوکت مسلمین بوده است که استکبار و صهیونیسم با استراتژی ثابت به دنبال از بین بردن این شوکت و عظمت است و چشم طمع خود را از این منطقه بر نمی دارد، لذا سخنان و اظهارنظرهای مسولان و زمامداران کشورهای غرب آسیا باید با درک عمیق از توطئه های دشمن مشترک، با سنجیدگی و پختگی همراه باشد.
بیانیه حاکیست: حسن همجواری و همکاری با همسایگان، بلکه با ملت‌های مسلمان از اصول خطیر انقلاب اسلامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است از این رو حوزه های علمیه خواهران از تمام مسلمان ها مخصوصا در ایران، آذربایجان و ترکیه به ویژه منطقه قفقاز مطالبه هوشیاری و وحدت را دارد تا فریب توطئه و فتنه انگیزی های صهیونیسم جهانی و جاهلان را نخورند و ابزار توطئه های پیچیده اختلاف افکن دشمن قرار نگیرند.
در این بیانیه آمده است: حوزه های علمیه خواهران ضمن محکومیت هر گونه کلام مداخله جویانه و تعرض به تمامیت ارضی و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌دارد؛ نگاه اسلامی، برادری و همدلی اقوام ایرانی، حقیقتی پایدار و ماندگار است و آذربایجان عزیز که بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران ماست برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد تامین منافع امت اسلام نقش محوری خود را در احیای تمدن نوین اسلامی بر اساس مقاومت و اصول حکمت، مصلحت و عزت اسلامی با قوت ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی شعری را درباره رودخانه ارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواند که مضمون مداخله جویانه در امور کشورمان داشت.

این اقدام رییس جمهوری ترکیه، با واکنش گسترده در سطح رسمی و مردمی در ایران مواجه شد/.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته