اجرای 368 ختم قرآن از محل موقوفات طرقبه شاندیز


اجرای 368 ختم قرآن از محل موقوفات طرقبه شاندیز

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طرقبه شاندیز بیان کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون تعداد 368 ختم کامل قرآن کریم از محل اجرای نیت موقوفات قرآنی این شهرستان انجام شده است.

اجرای 368 ختم قرآن از محل موقوفات طرقبه شاندیز

حجت‌الاسلام حبیب صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۳۶۸ ختم کامل قرآن کریم به ارزش یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از محل اجرای نیات موقوفات قرآنی شهرستان طرقبه شاندیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرقبه شاندیز ۱۱۰ موقوفه قرآنی با نیات مختلف قرآنی دارد، تصریح کرد: تعدادی از موقوفات قرآنی شهرستان با نیت قرآن‌خوانی در حرم مطهر امام رضا(ع) وقف شده‌اند که از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۷۳ ختم کامل قرآنی در محل حرم مطهر امام رضا(ع) و تعداد ۹۵ ختم کامل قرآن کریم نیز به‌صورت آزاد انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه طرقبه شاندیز تأکید کرد: این ختم‌های قرآنی از محل عواید و درآمد اجرای نیت موقوفات قرآنی شهرستان توسط بانوان و آقایان صحیح‌ القرائت و ملتزم به قرائت در حرم مطهر رضوی از جمله مربیان، قاریان، مؤسسات و جلسات قرآنی، حافظان مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن، قرآن‌آموزان و مربیان طرح حفظ دارالقرآن‌های اوقاف طرقبه شاندیز، مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی انجام شده است.

وی افزود: تلاوت و ختم کامل قرآن، صحافی و مرمت کتب قرآنی، تهیه و خریداری قرآن، محافل قرآنی، تلاوت قرآن در حق والدین، تلاوت قرآن بر سر مزار واقف، خریداری کتب علوم قرآنی، حمایت از قاری قرآن، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی از جمله نیات موقوفات قرآنی طرقبه شاندیز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با اشاره به شاخص‌ترین موقوفات قرآنی در سطح شهرستان اظهار کرد: موقوفات قرآنی حاج حسن عظیم عنبران، حسینیه عنبران، حاج محمد جاغرقی و اجداد صادق، از موقوفات شاخص قرآنی شهر طرقبه است و موقوفه قرآنی محمد ناصرخان ظهیرالدوله یکی از بزرگترین موقوفات قرآنی خراسان رضوی واقع در منطقه ویرانی است که این موقوفه با ۱۱۴ سال قدمت با نیت قرائت قرآن و کمک به فعالیت‌های قرآنی، از شاخص‌ترین موقوفات قرآنی شهر شاندیز و شهرستان است.

وی بیان کرد: بیشترین موقوفات قرآنی طرقبه شاندیز در روستاهای دهبار، جاغرق، عنبران، طرقدر، ویرانی و محله حصار طرقبه قرار دارند.

یادآور می‌شود، یکی از ثمرات اجرای نیات موقوفات قرآنی طرقبه شاندیز بهره‌برداری از موقوفه قرآنی دارالقرآن «شهدای شاندیز» مرکز تخصصی قرآن و عترت با اعتباری بالغ بر ۶۰ ملیلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری موقوفه قرآنی «محمد ناصرخان ظهیرالدوله» است که در دهه وقف ۹۹ به بهره‌برداری رسید.

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی