متخلفان صید ماهی با جریان برق در سردشت دستگیر شدند


متخلفان صید ماهی با جریان برق در سردشت دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: 2 صیاد متخلف که با مولد برق اقدام به صید ماهی می‌کردند، توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

خالد بایزیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره حین گشت زنی‌های روزانه خود متوجه افرادی شدند که در داخل رودخانه زاب با مولد برق اقدام به صید ماهی می‌کردند.

وی با اشاره به برخورد جدی با این افراد افزود: در این راستا ۲ نفر صیاد متخلف دستگیر و از آنان یک دستگاه مولد برق، یک عدد تور مخصوص جمع‌آوری ماهی و ۶۸ قطعه ماهی زرده به همراه ادوات دیگر صید کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اضافه کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بایزیدی با تاکید بر اینکه صید ماهی با موتور برق یک عمل غیر قانونی، ناهنجار و باعث از بین رفتن اکوسیستم طبیعی و زیستمندان رودخانه شده و نسل آبزیان را از بین خواهد برد از شهروندان و صیادان خواست از هرگونه صید ماهی با ادوات غیرمجاز اکیدا خودداری کنند.

استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

«زاب» یکی از بزرگترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از سردشت می‌گذرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر