زنجان، برفی و بارانی می‌شود


زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: برف و باران از...
زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: برف و باران از روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه /26 تا 28 آذر ماه جاری/ مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

محمدرضا رحمان نیا، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عمده بارش ها در روز چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به صورت پراکنده خواهد بود و احتمال وقوع کولاک و مه آلودگی هوا نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده شاهد بارندگی در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان زنجان خواهیم بود، اظهار داشت: لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی و محورهای واقع در نیمه جنوبی و شرقی استان، کاهش دید به سبب وقوع مه و کولاک برف از مخاطرات احتمالی این بارش ها خواهد بود.

رحمان نیا، افزود: رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی استان زنجان به ویژه محورهای کوهستانی و برفگیر را دارند در مدت یاد شده از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفر به حتم تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: کشاورزان زنجان نیز با توجه به بارش برف و باران و احتمال وقوع کولاک، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از آسیب ها و خسارات احتمالی به عمل آورده و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا متحمل خسارت نشوند.

رحمان نیا، افزود: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی امروز /یپدوشنبه ۲۵ آذر ماه/ شاهد شرایط جوی نسبتا پایدار و آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم بود که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد و فردا نیز شرایط جوی پایدار ادامه داشته و بارشی برای استان پیش بینی نمی شود و افزایش نسبی دما را نیز خواهیم داشت.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته