کشورهای مختلف طالب محصول دانش بنیان البرز شدند


کشورهای مختلف طالب محصول دانش بنیان البرز شدند

کرج - ایرنا - رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان , سازنده دستگاه‌ سونوگرافی دارای هوش مصنوعی استان البرز اعلام کرد که کشورهای مختلف برای خرید و راه اندازی نمایندگی این محصول درخواست های متعدد ارائه کرده اند.

مصطفی تقی‌پور روز سه شنبه در حاشیه دوازدهمین آیین «پویش ره سلامت» که از طریق ویدیو کنفرانس با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: محصول تولیدی این شرکت به صورت اکوکاردیوگرافی است که برای اولین بار در ایران بومی‌سازی و ساخته شده که با به کارگیری هوش مصنوعی جزو دستگاه‌های مطرح در دنیا است.

وی افزود: این دستگاه اکنون در مرحله اخذ مجوزی برای صادرات ( EC ) است که در این خصوص مذاکرات نهایی را انجام داده ایم که در گام نخست کشورهای ترکیه،‌ اتریش، ‌پاکستان و افغانستان با دایرکردن دفاتر نمایندگی فروش داخلی این محصول را از ایران خریداری خواهند کرد.

تقی پور بیان داشت: دستگاه سونوگرافی شرکت «مدفناوران پلاس » با توجه به نوآوری در فناوری آن مورد استقبال کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: درخواست های زیادی برای خرید و ایجاد نمایندگی فروش در کشورهای مختلف جهان ارائه شده و این بدان معنا است که دستگاه سونوگرافی دارای هوش مصنوعی ایران از کیفیت و کابرد منحصر به فردی برخوردار است که ساخت این دستگاه توسط متخصصان داخلی افزون بر جلوگیری از خروج ارز ، برای کشور نیز ارزآوری بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت مدفناوران پلاس گفت: ساخت این دستگاه سونوگرافی پیشرفته از دی ماه سال ۹۸ آغاز شده و اکنون به سرانجام رسیده است.

تولید سالانه یک هزار دستگاه سونوگرافی پیشرفته

تقی پور گفت: ظرفیت تولید سالانه یک هزار دستگاه سونوگرافی دارای هوش مصنوعی در شرکت دانش بنیان مدفناوران پلاس استان البرز فراهم شده است و این محصول به تولید انبوه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تولیدات این شرکت ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند،‌ افزود: حمایت مسوولان کشور می تواند موجب بالا بردن ظرفیت تولید این دستگاه تا ۱۰۰ درصد شود.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان مد فناوران پلاس بیان داشت: بیشترین میزان خروج ارز از کشور طی سال‌های گذشته در بخش تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای مربوط به واردات دستگاه سونوگرافی بوده و سالانه بیش از۶۰ میلیون دلار ارز برای خریداری این دستگاه‌ها از کشور خارج می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه سونوگرافی پیشرفته ساخت شرکت دانش بنیان استان البرز تاکنون به صورت آزمایشی در چند استان کشور از جمله یزد، لرستان، ‌کردستان، آذربایجان شرقی ،

،‌ خراسان رضوی ، تهران و گلستان برای انجام کارهای تشخیصی و درمانی راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد که این دستگاه نسبت به نمونه خارجی یک سوم قیمت را دارد ضمن آنکه کارایی آن در برخی زمینه بهتر و بالاتر از نمونه خارجی است.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان مد فناوران پلاس تاکید کرد: فناوری ساخت این دستگاه‌ها در اختیار چند کشور مانند آمریکا،‌ ژاپن، ‌هلند و کره جنوبی است اما محصول ایرانی در برخی جهات از

دستگاه های پیشرفته سونوگرافی این کشورها بالاتر است.

وی گفت: اکنون شرکت دانش بنیان مد فناوران پلاس تنها تولید کننده این نوع دستگاه های سونوگرافی در غرب آسیا است.

ویژگی های دستگاه سونوگرافی ایرانی

تقی پور به ویژگی های دستگاه سونوگرافی ایرانی ساخت شرکت دانش بنیان مدفناوران پلاس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این دستگاه از تمام امکانات و ابزار تصویر برداری پیشرفته برخوردار است ضمن آنکه به کارگیری « هوش مصنوعی» در تمام اپلیکیشن ها، این محصول ایرانی را از تولیدات سایر کشورها متمایز کرده است .

وی اظهار داشت: پزشک با کمک هوش مصنوعی این دستگاه می‌تواند تشخیص دقیق در زمان کمتری از بیماری را داشته باشد و همین امر موجب شده که در این زمینه بر اساس چشم انداز تا پایان سال ۲۰۲۵ جزو سه شرکت تولید کننده دنیا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشخیص زودهنگام سرطان سینه با استفاده از دستگاه سونوگرافی پیشرفته ایرانی ،‌ افزود: یکی از کارکردهای این دستگاه تشخیص زود سرطان سینه

است .

مدیرعامل شرکت مدفناوران پلاس گفت: تا پیش از این بیمارانی که به مبتلا به سرطان سینه بودند برای تشخیص بیماری از آنان نمونه برداری توده انجام می شد و نمونه در اختیار آزمایشگاه قرار

می گرفت سپس خوش خیم یا بدخیم بودن توده از این طریق مشخص می شد.

تقی پور گفت: دستگاه سونوگرافی ساخت شرکت دانش بنیان البرز قادر است تا بالای ۹۰ درصد وضعیت بدخیمی یا خوش خیمی سرطان سینه را تشخیص دهد.

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت و درمان امروز محصولات دانش بنیان ۹ استان کشور از جمله البرز در زمینه دارویی و پزشکی رونمایی شد که استان البرز ۲ دستاورد مهم علمی و تولیدی شامل دستگاه سونوگرافی پیشرفته و داروی تمزیوا برای درمان کووید ۱۹ در این روز به هموطنان و کشورهای مختلف جهان معرفی کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدار مسئولان البرز با خانواده شهید قورت‌بیگلو