هشدار درباره تحرکات خطرناک آمریکا و حکام عرب حاشیه خلیج فارس علیه عراق


خرداد: عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تحرکات خطرناک آمریکا به همراه برخی کشورهای عربی...

هشدار درباره تحرکات خطرناک آمریکا و حکام عرب حاشیه خلیج فارس علیه عراق
خرداد: عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تحرکات خطرناک آمریکا به همراه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با هدف تجزیه عراق پرده برداشت.

به گزارش خرداد، تسنیم به نقل از المعلومه، «کریم علیوی المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره تحرکات خطرناک آمریکاه به همراه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با هدف تجزیه عراق هشدار داد.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا به همراه برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و سیاستمداران مرتبط به خود به دنبال احیای پروژه تجزیه عراق هستند.

المحمداوی تاکید کرد: تحرکات و دعوت‌های محرمانه در سطح داخل وخارجی با هدف بازگشت ایده ایجاد اقلیم به منظور تسهیل امکان بازگشت طایفه‌گرایی و تروریسم به عراق، در جریان است.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد: گروه‌های ملی‌گرای سنی و کُردی مخالف تجزیه عراق به سه دولت کوچک هستند و نیز با طرح‌های آمریکا در عراق مخالفند.

از سوی دیگر «بدر ابومیثاق المساری» از رهبران فراکسیون پارلمانی بدر دولت را به تلاش برای افتادن در آغوش آمریکا که عراق را به سوی مرگ اقتصادی با هدف سیطره بر آن سوق داده، متهم کرد.

این در حالی است که چندی قبل، یک منبع مطلع در عشایر عراق از توطئه جدید ایالات متحده آمریکا با برخی از عشایر استان الانبار در غرب این کشور خبر داده و اعلام کرده بود که شماری از شیوخ و افراد سرشناس الانبار در همایش‌ها و کنفرانس‌های استان اربیل شرکت کردند که با نظارت آمریکا برگزار شده است.

هدف از برگزاری این همایش‌ها و کنفرانس‌ها، تبلیغ پروژه اقلیم سُنی است که آمریکا، سرپرستی آن را در الانبار بر عهده دارد. هدف از این پروژه، تجزیه عراق است، برخی از شیوخی که در این همایش‌ها شرکت کردند، با این رویکرد مخالف کرده و آن را طرح پلیدی دانستند که آمریکا برای تجزیه این کشور، هدایت می‌کند.

همایش‌ها و کنفرانس‌هایی که نهادهای موسوم به بشردوستانه وابسته به آمریکا تحت عنوان «اتحاد ملت» عراق برگزار می‌کنند، صرفا شعارهایی است که هدف اصلی آن، تجزیه این کشور است.

برخی از طرف‌ها همچنان مخالف ایده ایجاد منطقه سنی هستند؛ چرا که همه مناطق عراق بر ثروت‌های استان‌های جنوبی متکی بوده و برخی از استان‌ها از ایجاد خلاء امنیتی و بازگشت گروه تروریستی داعش به آنجا در صورت خروج نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی و تحویل دادن پرونده امنیتی به نیروهای محلی می‌ترسند. همین امر موجب شده تا اهالی این استان‌ها با استفاده از تجارب قبلی تمایلی به جدا شدن نداشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین