خراسان شمالی ظرفیت بالایی در رشته‌های دو و میدانی دارد


خراسان شمالی ظرفیت بالایی در رشته‌های دو و میدانی دارد

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: خراسان شمالی ظرفیت بالایی در رشته‌های دو و میدانی دارد که انتظار می‌رود ورزشکان این خطه در رشته‌های پرتاب وزنه، دیسک و دو سرعت مسابقات آسیایی 2021 موفق به کسب نشان‌های‌ رنگین شوند.

به گزارش ایرنا هاشم صیامی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از قهرمانان دوومیدانی خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی جزو معدود استان هایی است که استعداد بالقوه و شرایط فیزیکی بسیار خوبی برای این ورزش دارد، از سوی دیگر حضور ورزشکاران با استعدادی در استان چون شاهین مهردلان نشانگر آن است که کسب مدال های قهرمانی آسیا برای این خطه دور از انتظار نیست.

وی افزود: اگرچه این استان استعداد و رزشکاران خوبی در رشته های پرتاب وزنه، دیسک و دو سرعت دارد ولی این به معنای نادیده گرفتن سایر رشته های دوومیدانی چون پرش طول، پرش سه گام، پرش ارتفاع، پرش با نیزه و دوهای استقامت در استان نیست.

صیامی با اشاره به استفاده از ظرفیت شهرداری ها و بخش خصوصی برای توسعه رشته های ورزشی دو ومیدانی در استان خاطرنشان کرد: در رشته های ورزشی پرش و دوسرعت در دو رده سنی نوجوانان و جوانان می توانیم در قالب جشنواره مسابقات ورزشی، استعدادهای خوبی را در استان کشف کنیم.

وی افزود: همچنین می توان از ظرفیت "گود زینل خان" اسفراین برای برگزاری مسابقات پرتاب وزنه در دو رده سنی متفاوت به‌صورت آزاد و تفریحی استفاده کرد که بدون شک نقش موثری در کشف استعدادها و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران این رشته خواهد داشت.

در این آیین از ستایش یزدانی و تینا ناصری از قهرمانان دوومیدانی استان در رده سنی نوجوانان قدردانی شد.

نشست با استاندار خراسان شمالی و ورزشکاران رشته دوومیدانی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس فدراسیون دوومیدانی کشور به خراسان شمالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه