ماجرای شکایت تراکتوری ها از سبحان خاقانی چیست؟


ماجرای شکایت تراکتوری ها از سبحان خاقانی چیست؟

پس از درخشش سبحان خاقانی در ترکیب استقلال، باشگاه تراکتور از این بازیکن به دلیل فسخ غیر قانونی شکایت کرده...

سبحان خاقانی، بازیکن جوان استقلال که در چند بازی اخیر این تیم به یکی از مهره های ثابت ترکیب آبی پوشان تبدیل شده است و حتی مقابل شهر خودرو برای استقلالی ها یک گل به ثمر رساند، حالا با شکایت تیم قبلی خود مواجه شده است.

تراکتوری ها این روزها ادعا می کنند جدایی خاقانی از این تیم و پیوستنش به استقلال قانونی نبوده و سبحان بدون رضایت باشگاه تبریزی قراردادش را یک طرفه فسخ کرده و این فسخ یک طرفه وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش طرفداری، سبحان خاقانی قبل از حضور در استقلال، تحت عضویت باشگاه تراکتور تبریز بود و حالا این باشگاه تبریزی ادعا می کند فسخ قرارداد خاقانی با تراکتور وجاهت قانونی ندارد.

یکی از مواردی که می تواند بازیکن با استناد به آن قراردادش را با تیم فسخ کند، حضور کمتر از 10 درصدی در مسابقات رسمی یک فصل فوتبالی است اما این قانون برای اجرایی شدن دارای جزییات دیگری هم است.

ماجرای شکایت تراکتوری ها از سبحان خاقانی چیست؟ماده 15 قوانین نقل و انتقالاتی فیفا

ماده 15 آیین‌ نامه نقل و انتقالاتی فیفا می گوید اگر یک بازیکن در کمتر از 10 درصد از مسابقات رسمی یک فصل فوتبالی بازی کرده باشد می تواند قراردادش را با تیمی که در آن عضویت دارد فسخ یک طرفه کند و این درخواست فسخ باید تا 15 روز پس از آخرین بازی رسمی تیم در فصل داده شود.

اما این قانون شامل بازیکنان حرفه ای می شود. طبق ادعای تراکتوری ها سبحان خاقانی در لیست بازیکنان حرفه ای باشگاه تراکتور حضور نداشت است پس این قانون شامل سبحان خاقانی نمی شود و این بازیکن حق فسخ یک طرفه با تراکتور را نداشته است.

هوشنگ نصیرزاده، معاون ورزشی باشگاه تراکتور هم در مصاحبه امروزش به این نکته اشاره کرد و مدعی شد کمیته تعیین وضعیت باید به این پرونده ورود کند.

این که مهاجم استقلال شامل ماده 15 قانون نقل و انتقالات فیفا می شود یا نمی شود؟ را کمیته تعیین وضعیت باید مشخص کند.

بیشتر بخوانید:

استقلال و این بار 4 دقیقه بازی با 10 نفر

سبحان خاقانی؛ کشف رضا عنایتی فرشته نجات فکری!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...