پرستاران کرمانی از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات ‌ پرستاری گلایه دارند


پرستاران کرمانی از عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گلایه دارند.

کد خبر: 88927 ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۰۶:۱۰:۳۹

پرستاران کرمانی از عدم اجرای قانون " تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری" گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مردم در طول یک سالی که از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می‌گذرد تلخ و شیرین‌های زیادی را پشت سر گذاشتند؛ سالی پر از چالش‌ها و سختی‌ها که اگر مجاهدت‌ها و از خودگذشتی‌ها کادر درمان نبود قطعاً این روزهای پرالتهاب با اتفاقاتی سخت و ناگوارتری همراه بود. کسانی که در روزهای سخت شیوع کرونا با وجود همه محدودیت‌ها و سختی‌ها خط مقدم مبارزه را خالی نگذاشتند.

امروز روز پرستارانی است که ساعت‌ها مشقت کار در لباس‌های حفاظتی را تحمل کردند، از درد و آلام بیماران رنج کشیدند و از جانباختن بیمارانشان پس از روزها و شب‌های طولانی پرستاری متاثر شدند.

امروز روز پرستارانی است که از حجم خستگی شیفت‌های طاقت‌فرسای بخش‌ کووید به ستوه آمدند، از دوری‌ خانواده‌هایشان دلتنگ شدند و از بی مهری‌های مردم و مسئولین دل شکسته شدند و باز هم صدایی از آن‌ها درنیامد.

امروز روز پرستارانی است که با همه سختی‌های روزهای کرونایی زخم خورده وعده‌های محقق نشده مسئولان هستند و مطالبه آنها فقط ابتدایی‌ترین حقوق آنهاست. حقوقی که در تمامی این سال‌ها پایمال شده است.

به بهانه روز پرستار به سراغشان رفتیم و پای درد و دلشان نشستیم هر چند تشکر از این جهادگران عرصه درمان و پزشکی را نباید محدود به روز پرستار کرد و هر روز باید قدردان تلاش این زحمت‌کشان باشیم آنها که سراسر عشق و مهربانی را با خود به ارمغان آورده و درس فداکاری و ایثار را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عرصه ظهور گذاشتند.

از خواسته‌‌های اصلی پرستاران می‌توان به اجرای "قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری" که سال‌ها در بن‌بست مانده‌ و رفع کمبود نیروی پرستاری اشاره کرد.

همه قدردان زحمات پرستاران باشیم

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان نظام پرستاری کشور و رئیس نظام پرستاری شهرستان بم با تبریک این روز به جامعه پرستاری استان و کشور اظهار داشت: همه باید قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آنها و خانواده‌های آنها باشیم.

محمدتقی جهانپور با بیان اینکه دو موضوع اصلی امروز دغدغه جامعه پرستاران کشور است گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سنوات گذشته حقیقتاً در ارتباط با حقوق پرستاران بسیار کوتاهی کردند.

جهانپور با اشاره به اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که حق قانونی و مسلم جامعه پرستاری است گفت: این قانون که حق جامعه پرستاری است سال ‌هاست در مجلس تصویب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه پرستاران ما در این برحه حساس نشان دادند پا به پای مردم، دولت، مسئولان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادند افزود: پرستاران ما بی منت و بدون اینکه اهداف مالی را مد نظر نظر داشته باشند با عشق و علاقه به مردم خدمت کردند.

وی ادامه داد: خواهشی که از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دولت و وزیر بهداشت و درمان دارم این است که پیگیر این قانون که حق قانون پرستاران است باشند.

جهانپور کمبود نیروی انسانی را دغدغه دیگر جامعه پرستاری کشور دانست و گفت: نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی استاندار نیست و این نسبت 0.8 است در حالی که باید حداقل 1.2 باشد و در خواستی که داریم این است که مسئولان در استان و کشور این کمبود را جبران کنند.

وی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را درخواست دیگر جامعه پرستاری عنوان کرد و گفت: در شان جامعه پزشکی ما نیست که نیرویی در سطح وزارت بهداشت به صورت شرکتی کار کند و باید در جهت امنیت شغلی و انگیزه این پرستاران به ویژه در این شرایط بحرانی کاری کرد تا وضعیت آنها به قراردادی تبدیل شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه در سیستم درمان نیروهای را داریم که حدود 15 سال است که قراردادی کار می‌کنند افزود: باید پیگیری شود تا این نیروها نیز به پیمانی تبدیل شوند.

وی در پایان با بیان اینکه در خواستی هم از مردم عزیز کشورمان داریم ادامه داد: در شب یلدا بهترین هدیه از طرف مردم به کادر درمان رعایت موازین بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌های است تا شاهد شیوع بیشتر بیماری نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز