پرستاران با همه مشکلات کاری در ایام کرونا جان خود را به خطر انداختند


پرستاران با همه مشکلات کاری در ایام کرونا جان خود را به خطر انداختند

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مشکلات کاری، تاخیر در دریافتی‌ها، کم بودن نیروی پرستاری به تعداد بیماران نسبت به استانداردها از مشکلات پرستاران است و مایه افتخار ما است که این افراد با رشادت‌ها کمبودها را جبران کردند و جان خود را برای نجات بیماران به خطر انداختند.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه در آیین تجلیل از پرستاران استان کرمانشاه با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: دلسوزی، وفاداری، صبوری، غمگسار و تیمارداری از خصوصیات حضرت زینب (س) است که در پرستاران متجلی شده و این نامگذاری به حق درست و شایسته است.

او گفت: پرستاران با دل خود کار می‌کنند، زحماتشان با دریافتی‌هایشان قابل مقایسه نیست و نشان می‌دهند که چقدر این عزیزان ایثارگر بوده و همدلانه با بیمار رفتار می‌کنند.

وی اظهار داشت: پزشکی کاری تیمی است و همه کادر بهداشت و درمان با هم برای حفظ سلامت مردم کار می‌کنند و به خصوص در این مدت رشادت‌های قابل تقدیری داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در موضوع اپیدمی کرونا مردم توجه بیشتری به پرستاران نشان دادند و ما معتقدیم اگر همکاری خوب پرستاران نبود وضعیت درمانی ما الان به گونه دیگری بود.

مرادی با بیان اینکه در آغاز بیماری بسیاری از پرستاران و کادر بهداشت و درمان داوطلبانه وارد بخش‌ها شدند و صحنه های غرورانگیزی رقم زدند، افزود: در استان کرمانشاه تاکنون هزار و ۵۱۰ پرستار به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از ۲۸۰ هزار پرستار در کشور یک سوم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی اضافه کرد: پرستاران در این مدت بارها مورد تفقد و تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند و این مایه افتخار خادمان و مدافعان سلامت است.

او گفت: از همه همکاران و پرستاران برای کمبودها و قصور و تقصیرها عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم به جایگاهی که لیاقت آن را دارند برسند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک مورد فرار یا تمرد از کار و عدم حضور در شیفت (نوبت بندی) نداشته‌ایم و این عزیزان نشان دادند که فدایی کشور و مردمشان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)