استاندار کرمان: ادبیات حاج قاسم باید با زیبایی تمام به شعر مقاومت تبدیل شود


استاندار کرمان: ادبیات حاج قاسم باید با زیبایی تمام به شعر مقاومت تبدیل شود

استاندار کرمان گفت: در کرمان ادبیاتی حول محور جبهه مقاومت شکل گرفته و ادبیات حاج قاسم باید با زیبایی تمام به شعر مقاومت تبدیل شود.

کد خبر: 88931 ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۶:۴۶:۲۳

استاندار کرمان گفت: در کرمان ادبیاتی حول محور جبهه مقاومت شکل گرفته و ادبیات حاج قاسم باید با زیبایی تمام به شعر مقاومت تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی زینی‌وند در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با بیان اینکه ایران بزرگ فرهنگی را باید مطالعه کرد که چقدر شمول آن از ایران امروزی فراتر رفته است اظهار داشت: شعر روایت‌گر فرهنگ است و هیچ کدام از آثار فرهنگی به اندازه شعر حال و هوای دوره‌های مختلف را بیان نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه حال و هوای ایران آن زمان در شعر سعدی، حافظ و مولوی تبیین می‌شود و شعر دست بالا در روایت تاریخی دارد گفت: رسالت شعرای امروز ما بسیار سنگین است که چگونه می‌خواهند روایتگری ایران امروز را انجام بدهند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ارادت ایرانی‌ها به امام رضا (ع) یک ارادت عاشقانه است و امروز در قالب شعر رضوی بیان می‌شود ادامه داد: جشنواره ملی شعر رضوی یک رویداد بسیار مهم و غنی و تاریخی است.

وی بیان کرد: شعرای ما باید شناخت عمیقی از سنت‌های اجتماعی دوران داشته، تاریخ‌شناس بوده و شناخت عمیقی از اهل‌بیت (ع)، عاشورا، اربعین و ویژگی‌های شیعه داشته باشند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در کرمان ادبیاتی حول محور جبهه مقاومت شکل گرفته است افزود: شعر گفتن در راستای مکتب سلیمانی کار بسیار با اهمیتی است و ادبیات حاج قاسم باید با زیبایی تمام به شعر مقاومت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در دل خاورمیانه در سرزمینی دور آنقدر جاذبه ایجاد می‌کند که او را به‌عنوان رهبری معنوی خود قبول می‌کنند ادامه داد: شعر ما باید با گفتمان حاج قاسم و به‌دور از تفرقه سراییده شود.

استاندار کرمان گفت: وطن‌پرستی سردار سلیمانی و عشق او به ملت‌های آزادیخواه و مبارزه با تروریسم و حمایت از مظلومان عالم باید با هم بیان شده و نباید به حاج قاسم تک بعدی نگاه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی