برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری وقف به میزبانی خراسان‌جنوبی


برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری وقف به میزبانی خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری وقف به میزبانی خراسان‌جنوبی خبر داد.

کد خبر: 88936 ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۸:۴۵:۲۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری وقف به میزبانی خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از سراج24، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه الهی و یک ارزش والای اسلامی و انسانی است و تبلیغ در حوزه ارزش‌های انسانی که یک رکن در فرایند هویت سازی جامعه است باید در قالب‌های گوناگون ارائه شود تا زیبایی ذاتی ارزش‌های دینی و انسانی بر همگان نمایان شود.

وی افزود: در این بین رسانه نقشی بی بدیل در ترویج و تبلیغ ارزش‌های والای انسانی به ویژه سنت حسنه وقف داراست؛ در همین راستا سازمان اوقاف و امورخیریه در دوران جدید فعالیت‌های رسانه‌ای و در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ والای وقف و معرفی ثمرات گرانبهای آن اقدام به برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در رشته‌های مختلف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخش خبر و رسانه این جشنواره با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در رشته‌های تولیدات مکتوب خبری شامل؛ تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت، گزارش تصویری عکس و گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معرفی وقف و اثرات آن در جامعه، تشویق بیشتر مردم به انجام این امر خیر و از بین بردن شبهات وقف، افزود: این جشنواره در 8 بخش برگزار می‌شود که دبیری بخش خبرورسانه به عهده خراسان‌جنوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: این جشنواره با همکاری صدا و سیمای استان، سپاه، بسیج، سازمان فضای مجازی سراج، حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی استان در فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

بخشی‌پور یادآور شد: تولیدات مکتوب خبری، گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، گزارش‌های تصویری و گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی در این بخش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پیشینه وقف، کارکردهای وقف، چرا وقف و بخش آزاد از محورهای این همایش است، تصریح کرد: اطلاع رسانی جشنواره، فرایند ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی www.vaghffestival.ir انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در جشنواره، باید پس از ثبت نام در سایت آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره در قالب زمانبندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال یا تحویل دهند، افزود: آثار این بخش باید در بستر رسانه‌های خبری-تحلیلی دارای مجوز (خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه ها و مطبوعات) منتشر شده باشد.

وی با بیان اینکه محدودیتی جهت تعداد آثار ارسالی به جشنواره وجود ندارد و به آثاری که بعد از مهلت تعیین شده به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد، اظهار کرد: گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های آثار منتخب، اکران آثار، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها از بخش‌های جنبی جشنواره است که زمان و مکان برگزاری آن متعاقباً از طریق سایت دبیرخانه جشنواره، اطلاع رسانی خواهد شد.

بخشی پور با بیان اینکه حامیان جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فضای مجازی سراج، صداوسیمای استان و خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی هستند، خاطرنشان کرد: ارسال آثار از آذرماه آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت؛ داوری و اعلام نتایج نیز خردادماه سال آینده خواهد بود و به نفرات برگزیده و شایسته تقدیر، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت