اثر نویسنده سمنانی در جشنواره داستان تهران برگزیده شد


اثر نویسنده سمنانی در جشنواره داستان تهران برگزیده شد

سمنان- ایرنا- داستان «زندانی چمدان» نوشته بیژن اعرابی، اهل شهرستان سمنان، در چهارمین دوره جشنواره جایزه داستان تهران برگزیده و تقدیر شد.

اعرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: داستان «زندانی چمدان» در مورد زنی است که به تنهایی و به صورت غیرقانونی از یکی از کشورهای همسایه به ایران مهاجرت می‌کند و با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به درونمایه این اثر داستانی برگزیده افزود: مهاجرت موضوعی است که این روزها افراد بسیاری با آن درگیر هستند، از این رو در آثار ادبی زمان ما بیشتر از همیشه به آن پرداخته می‌شود.

اعرابی با بیان اینکه انسان‌ها از ازل مهاجر بودند گفت: مهاجرت به عنوان بخشی از زندگی هم ابعاد مثبت و هم ابعاد منفی دارد و در این داستان سعی شده این موضوع از همه ابعاد بررسی شود.

بیژن اعرابی متولد سال ۱۳۵۹ و اهل روستای کندو در شهرستان سمنان، دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. به ساخت فیلم کوتاه نیز مشغول است و ۲ فیلم کوتاه «لارو» و «تن پوش» از آثار او است.

از دیگر فعالیت‌های اعرابی ساخت مستند از زندگی برخی افراد مشهور مانند «کامبوزیا پرتوی»، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فقید سینمای ایران است.

به گزارش ایرنا، برندگان چهارمین دوره جشنواره جایزه داستان تهران، به ترتیب سمیه سیدیان نفر اول، نفیسه نصیران نفر دوم و حمید کاظم زاده نفر سوم بودند.

همچنین هیات داوران از سهند ابراهیمی، معصومه قدردان، اعرابی، نیکزاد نورپناه، منیژه دادکریم، هاجر رزم پا، پژند سلیمانی و امیر محمد دهقان نیز تقدیر کرد.

جشنواره داستان تهران هر سال به مناسبت شب یلدا به همت شهرداری تهران برگزار می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403/ بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم