تاثیر تحریم بر واردات قطعات ماشین آلات کشاورزی


تاثیر تحریم بر واردات قطعات ماشین آلات کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: مکانیزاسیون کشاورزی بین 35 تا 40 درصد به افزایش تولید منجر می‌شود.

کامبیز عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح خدمات کشاورزی پهپادی مددجویان کمیته امداد (ره) اظهار کرد: استفاده از پهپاد از حدود دو و نیم سال پیش در برنامه‎های وزارت جهاد کشاورزی برای سمپاشی زمین‌ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیش از 12 شرکت دانش بنیان بخش خصوصی در این حوزه ورود کرده و بیش از 62 مدل از این پهپادها را ارائه داده اند.
وی توضیح داد: مکانیزاسیون کشاورزی بین 35 تا 40 درصد به افزایش تولید منجر می‌شود به همین دلیل طی سالهای اخیر شاهد استقبال کشاورزان از طرح‌های این حوزه بوده ایم.
این مسئول گفت: با اجرای این طرح تصور غالب در خصوص مددجویان کمیته امداد کنار گذاشته شده و بر ظرفیت‌های این افراد برای اشتغالزایی و دستیابی به درآمد با ثبات تمرکز شده است.
وی اضافه کرد: این پهپادها علاوه بر سمپاشی می توانند در مواردی چون حفظ مراتع و عرصه های طبیعی، غذادهی به حوضچه های ماهی و ... نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
عباسی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در فرایند ارائه تسهیلات به متقاضیان با کمیته امداد همکاری داشته باشد تا از این طریق امکان خرید این پهپادها برای افراد بیشتری فراهم شود.
وی گفت: این پهپادها بدون نیاز به سوخت توانایی سمپاشی 8 تا 10 هکتار زمین کشاورزی را دارند که این امر در کنار صرفه جویی در هزینه های کشاورز، افزایش راندمان تولید را نیز در پی دارد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به نقش شرکتهای دانش بنیان در فرایند دستیابی به خودکفایی در بخش کشاورزی گفت: در شرایطی قرار داریم که واردات بسیاری از اجزای ماشین آلات کشاورزی به دلیل اعمال تحریم به سختی صورت می‌گیرد و در این شرایط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با دستاوردهای خود گامی در راستای از میان برداشتن این محدودیت‌ها بردارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن