پنتاگون: نیروهای آمریکایی، آخرین سربازانی خواهند بود که افغانستان را ترک می کنند


خرداد: سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که نیروهای ایالت متحده آخرین سربازانی خواهند بود که افغانستان را ترک می کنند.به گزارش خرداد از شبکه طلوع نیوز،...

خرداد: سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که نیروهای ایالت متحده آخرین سربازانی خواهند بود که افغانستان را ترک می کنند.

به گزارش خرداد از شبکه طلوع نیوز، کریستوفر میلر در دیدار از یک پایگاه نظامی در جنوب کابل گفت که نیروهای ویژه آمریکا نخستین نیروهای بودند که ۲۰ سال پیش در افغانستان استقرار یافتند و ممکن است آنان آخرین نیروهایی باشند که افغانستان را ترک خواهند کرد.

وی با اشاره با کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان، اعلام کرد که اکنون در وضع خوبی به سر می‌برند.

سرپرست کنونی وزارت دفاع آمریکا که در اوایل جنگ افغانستان، یکی از سربازان در این جنگ بود، گفت همیشه احساس کرده ‌است که واشنگتن با اقدامات فراتر از عملیات ویژه و ورود به جنگ اشتباه کرده است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در سفری غیرمنتظره شامگاه سه شنبه وارد کابل شد و در گفت‌ و گو با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان خواستار آتش بس دائمی میان دولت و طالبان شد.

دو طرف در این دیدار روند صلح، اوضاع افغانستان و منطقه و لزوم حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس توافق‌نامه صلح آمریکا با طالبان، باید تمامی نیروهای خارجی تا ماه مه (خرداد) سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!