نغمه‌سرایی شاعران کشور در «خاتم سلیمانی»


نغمه‌سرایی شاعران کشور در «خاتم سلیمانی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری شب شعر «خاتم سلیمانی» در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با شعرخوانی شاعران نقاط مختلف کشورمان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.

نغمه‌سرایی شاعران کشور در «خاتم سلیمانی»

به گزارش ایکنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر امروز، 6 دی‌ماه در نشست خبری جشنواره «عصر سلیمانی‌ها» که با حضور مسئولان سازمان فضای مجازی سپاه فجر، جهادانشگاهی فارس، بسیج هنرمندان استان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، گفت: جشنواره ملی «عصر سلیمانی‌ها» با محوریت سپاه فجر اجرا می‌شود.

وی افزود: به‌منظور بزرگداشت یاد سردار دل‌ها یکسری اقدامات فرهنگی در دستور کار داریم که اجرای این جشنواره و همچنین شب شعر «خاتم سلیمانی» از جمله این برنامه‌هاست.

سهرابی، زمان برپایی شب شعر «خاتم سلیمانی» را 13 دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت سردار دل‌ها اعلام کرد و گفت: این برنماه با حضور هنرمندان کشوری در صحن حرم حضرت شاهچراغ(ع) با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر جهاددانشگاهی فارس، سازمان فضای مجازی سپاه، کمیته امداد و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در این شب شعر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، از کتاب شاعرانی که به این شب شعر نیز شعر ارسال کرده‌اند رونمایی خواهد شد.

مجید میکائیلی، رئیس بسیج هنرمندان فارس هم در این نشست گفت: یکسالی که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، فرصتی برای اجرای اقدامات هنری و رسانه‌ای فاخر بوده است.

وی با بیان اینکه بحمد الهی استان فارس همیشه در اقدامات تولیدی و فرهنگی پیشقدم بوده است، اجرای جشنواره «عصر سلیمانی‌ها» را فصل آغازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت سردار سلیمانی دانست و گفت: امروز ذائقه جوانان ما تغییر کرده است و برای انتقال پیام نیاز داریم تا از خلاقیت و ابتکار استفاده کنیم.

میکائیلی با تأکید بر اینکه نباید در این راستا از بستر فضای مجازی غافل ماند، گفت: امروز افراد زیادی از جمعیت کشورمان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند لذا برنامه‌های فرهنگی فاخر ما هم باید به این سمت سوق پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم