عده‌ای از صاحبان کسب‌وکارها تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند


عده‌ای از صاحبان کسب‌وکارها تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند

یک مشاور تبلیغات و راه‌اندازی کسب و کار گفت: در شرایط بحرانی فعلی، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و با شناخت صحیح نیازهای جدید مشتریان، فرصتی برای رشد اقتصادی کسب‌و کار خود ایجاد کرده‌اند.

محمد حاجی‌زاده در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: شیوع کرونا تحول عظیمی در سبک زندگی افراد ایجاد کرده و منجر به بروز رفتارها و عادات جدیدی شده که پیش از این وجود نداشت. مردمی که کرونا را تجربه کرده‌اند قطعا دیگر همان مردم پیش از کرونا نخواهند بود؛ چراکه رفتارهای جدید در وجود آن‌ها پایه‌‌گذاری شده است.

او ادامه داد: تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی و کسب‌و‌کارها فراتر از حد تصور است و چالش‌ها و فرصت‌های متفاوتی به‌همراه دارد.

حاجی‌زاده با بیان این که در پی محدودیت‌های ایجاد‌ شده ناشی از کرونا، کسب‌و‌کارهای زیادی در صنایع مختلف در معرض خطر قرار گرفته‌اند، بیان کرد: بررسی بحران‌های گذشته با استناد به تحقیقاتِ جامع نشان می‌دهد که پس از عبور از همه‌گیری‌های جهانی، بسیاری از کسب‌و‌کارهای هوشمند نسبت به تغییرات محیطی، توانسته‌اند به‌راحتی با تغییر مدل کسب‌و‌کار خود، شرایط بهتری نسبت به پیش از بحران برای خود ایجاد کنند و کسب‌و‌کار خود را به کسب‌‌و‌کاری موفق تبدیل کنند.

او افزود: ایجاد بسترهایی برای عرضه کالا در فضای وب، موجب شد تا افراد بدون خروج از منزل بتوانند کالاهای مورد‌نیاز خود را از طریق اینترنت تهیه کنند و این امر در دوران کرونا به مزیت بزرگی برای این پلت‌فرم‌ها تبدیل شد.

حاجی‌زاده با تاکید بر گسترش کسب‌وکارهای آنلاین خاطرنشان ساخت: در شرایط موجود، افزایش کسب‌و‌کارهای پلت‌فرمی نیز عاملی برای پایداری کسب‌و‌کارهای کوچک‌تری است که با ارائه خدماتی در زمینه‌‌ برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و رویدادهای مختلف؛ آموزش آنلاین، ارائه فیلم و سریال‌های روز و تسهیل خدمات حمل‌و‌نقل یا ارائه گروه‌های مختلف کالا رشد قابل‌توجهی داشته‌اند.

او اضافه کرد: کسب‌و‌کارهای خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت افراد در اقتصاد و راهکار مناسبی برای توسعه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط است تا افراد با کنترل امور در منزل و از طریق اینترنت، از مزایای کاهش تردد، حذف هزینه‌های ایاب‌وذهاب، رهن‌‌ و اجاره کارگاه، به‌کارگیری اعضای خانواده و ایجاد سرگرمی و در عین حال کسب درآمد برخوردار شوند.

حاجی‌زاده با اشاره به لزوم استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و نیاز بیشتر به محصولات بهداشتی و داروهای مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: بسیاری از شرکت‌های دارویی با افزایش ظرفیت تولید خود و افزودن خطوط تولید، سعی در برآورده کردن نیاز مراکز درمانی، بیمارستانی و مردم برای مقابله با ویروس دارند.

او ادامه داد: در کنار شرکت‌های داروسازی، سایر شرکت‌ها در صنایع دیگر نیز از این فرصت استفاده کرده و استراتژی خود را هوشمندانه تغییر داده‌اند و به تولید مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و تجهیزات موردنیاز بیمارستانی روی آورده‌اند. به این نحو، علاوه بر حفظ کسب‌و‌کار خود، وارد بازارهای جدید محصولات بهداشتی نیز شده‌اند و از تهدید کرونا، خلق‌فرصت کرده‌اند.

حاجی‌زاده با بیان این که ترس از انتقال بیماری، باعث شده تا بسیاری از مردم تهیه محصولات بسته‌بندی کارخانه‌ای را نسبت به خرید کیلویی و بدون بسته‌بندی، بهداشتی‌تر بدانند، تصریح کرد: با توجه به تغییر نگرش و تمایل افراد به خرید این‌گونه محصولات، فرصتی مناسب برای افزایش فروش شرکت‌های تولیدی مواد غذایی است.

او افزود: نیاز آموزش باعث شده تا نحوه‌ رفع آن با توجه به شرایط تغییر کند لذا کسب‌و‌کارهایی که بتوانند با کیفیت بالا و هزینه کم، خدمات آنلاین مرتبط با آموزش در زمینه‌های مختلف درسی، ورزش و... ارائه دهند، از رشد و اقبال بیشتری برخوردار هستند.

حاجی‌زاده، کرونا را فرصتی برای ارائه خدمات در محل به مشتریان صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها دانست‌ و گفت: با توجه به شرایط موجود، ارائه خدمات در محل مانند تعمیرکار، کارواش و... بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

او در پایان اضافه کرد: کرونا باعث شد گروه‌های تبلیغاتی که به صورت مجازی و آنلاین مشغول به فعالیت بودند بیش از پیش قدرت گرفته و فعالیت خود را چند برابر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»