هوای پاک به شهرک بهارطلائیه بومهن برمی‌گردد


هوای پاک به شهرک بهارطلائیه بومهن  برمی‌گردد

تهران - ایرنا - زباله‌های شهر بومهن پیش از این در مجاورت شهرک طلائیه این شهر جمع‌آوری می شد، از امروز پس از جمع‌آوری مستقیم به محل دفن زباله در گندک منتقل و ساکنان شهرک از هوای پاک بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، امروز پنجشنبه با حضور مسئولان شهری و شهرستان، آیین جمع آوری بارانداز زباله با انتقال آخرین محموله زباله به صورت نمادین از مجاور آرامستان شهرآباد بومهن برگزار و ساکنان شهرک طلائیه برای همیشه از بوی بد زباله خلاص شدند.

جمع‌آوری زباله در مجاورت شهرک طلائیه بومهن، انتشار بوی آزار دهنده زباله را برای ساکنان به همراه داشت و ساکنان شهرک بهار طلائیه اعتراض خود را به مسولان اعلام کرده بودند.

شهرداری بومهن ضمن انتخاب پیمانکار جدید، محل بارانداز زباله های شهری را با آهک ریزی ضد عفونی کرد تا ساکنان شهرک پس از سالها، بار دیگر از نعمت هوای پاک بهره مند شوند.

بارانداز میانی زباله به محل تاسیسات شهری تبدیل می شود

شهردار بومهن در حاشیه آیین انتقال محل نگهداری زباله در مجاور شهرک بهار طلائیه بومهن به خبرنگاران گفت: امروز آخرین کامیون زباله بارگیری شد و از این پس هیچ زباله ای در این محل نگهداری نخواهد شد و محل باانداز میانی زباله در طرح تفصیلی شهری به محل تاسیسات شهری تبدیل می‌شود.

حسین موسوی با تاکید بر ضرورت رفع اساسی مشکلات شهروندان، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار نفر در شهرک بهار طلائیه ساکن هستند و برای بهره مندی بیشتر ساکنان از خدمات شهری الحاق این محل به ناحیه شهری با کار کارشناسی و بر اساس نیاز سنجی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: درمرکز تجمع زباله شهرک طلائیه طی ۲۴ ساعت ۶۰ تن زباله جمع آوری می‌شد که مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کرده بود و از این پس زباله پس از گردآوری مستقیم به مرکز دفن زباله گندک دماوند منتقل می‌شود.

شهردار بومهن ادامه داد: واحد موتوری از این مجموعه خارج شده و از دو سوله این مجموعه برای خدمات رسانی در زمان بحران بهره برداری خواهد شد.

شهرک بهار طلائیه بومهن برای همیشه پاکسازی شد

فرماندار شهرستان پردیس در این آیین اظهار داشت: سالهای زیادی مردم شهرک بهار طلائیه بوی بد و آزار دهند زباله را تحمل کردند و با انتقال ایستگاه میانی زباله، ساکنان از بوی بد زباله خلاص شدند.

عبدالعظیم رضایی با اشاره به مشکل سندهای ساخت و ساز و اماکن مسکونی، اظهارداشت: ساکنان این شهرک برای انتقال سند مشکل دارند و با صحبت ها و مذاکرات انجام شده با روسای ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی و بر اساس رای دیوان عالی که به نفع شهروندان صادر شده، مشکل انتقال اسناد به زودی مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل سالن ورزشی، اظهار داشت: سالن ورزشی با عجله، غیر استاندارد و با اشکالات فنی بسیار زیاد ساخته شده که قابل استفاده نیست و در این راستا مقرر شد این سالن از سوی اداره ورزش و جوانان به شهرداری واگذار و پس از رفع مشکلات و استاندارد سازی به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان پردیس در مورد رفع مشکل فاضلاب این شهرک، گفت: قرارداد انجام کار با پیمانکار نهایی شده و مجوزهای لازم از سوی شهرداری و شورا به اداره آب و فاضلاب برای انجام کار تحویل شده تا هر چه سریعتر پروژه را آغاز و تا سال آینده شبکه فاضلاب بومهن تکمیل شود.

شهرستان پردیس با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عناوین هفته صرفه جویی در مصرف آب سال 1401 اعلام شد