یکی از انواع کارهای کاربردی و جالبی که می توان با استفاده از هنر بافتنی انجام داد بافت گل با قلاب است که به شکل ها و مدل های مختلفی قابل اجرا می باشد. این گل های بافتنی زیبا را می توان در ساخت وسایل زیادی در قالب تزیینی و کاربردی بکار برد که زیبایی و جذابیت منحصر به فردی دارد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه بافت یک نمونه گل زیبا به صورت مرحله به مرحله آشنا کنیم.

آموزش بافت گل با قلاب با روشی ساده

یکی از هنرهای بسیار زیبا و جذاب که در ساخت بسیاری از وسایل کاربرد فراوانی داشته هنر قلاب بافی می باشد که بسیاری از بانوان علاقه زیادی به فراگیری آن و درست کردن وسایل مختلف با استفاده از آن دارند. از جمله مواردی که می توان با بکارگیری هنر بافتنی به ساخت آن پرداخت بافت گل با قلاب می باشد که در انواع مختلفی می توان آن را درست کرد و برای تزیین وسایل گوناگونی همچون گیره سر، کوسن، پادری، بافت پتو، انواع هدیه، انواع لباس، کلاه، شال گردن و … بکار برد.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

شما می توانید با استفاده از کامواهای مختلف در رنگ های دلخواه با داشتن کمی خلاقیت و ذوق هنری انواع مدل های زیبا و جذاب گل های بافتنی را بسازید و کاربردهای مختلفی از آن داشته باشید. در صورتی که تمایل دارید با مراحل درست کردن یک نمونه بافت زیبا به شکل گل آشنا شوید و آن را به صورت گام به گام آموزش ببینید پس تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

مراحل بافت :

در گام اول ابتدا حدود شصت زنجیره ببافید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابسپس مطابق نقشه با استفاده از پایه بلند به ششمین زنجیره متصل نمایید. بعد از آن سه زنجیره ببافید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب به این صورت عمل کنید یعنی سه زنجیره اول را نبافید و بعد یک پایه بلند در چهارمین زنجیره ایجاد نمایید. سپس سه زنجیره زده و بعد یک پایه بلند در همان زنجیره ای که پایه بلند زده بودید ببافید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

سپس بافت را همانند آن چه شرح دادیم تا پایان ادامه بدهید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاببرای آغاز کردن رج بعدی حدود سه زنجیره ببافید و کار بافته شده را برگردانید. در حلقه ایجاد شده یک پایه بلند، ۴ زنجیره و بعد دو پایه بلند ببافید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاببه این صورت که یک زنجیره بافته و بعد ۲ پایه بلند در حلقه بعدی ایجاد نمایید و سپس ۴ زنجیره و ۲ پایه بلند ببافید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابتا پایان رج تمامی آن چه را که بیان شد مجددا تکرار نمایید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

پس از آن یک زنجیره ببافید و کار بافته شده را برگردانید. در حلقه دهم یک پایه بلند ببافید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

بعد از آن در تک زنجیره ای که در رج قبلی بافتید یک پایه کوتاه ایجاد نمایید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابتا انتهای رج حدود ۱۰ پایه بلند درون حلقه و یک پایه کوتاه در تک زنجیره ایجاد نمایید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابتا رسیدن به زنجیره اولی آغاز بافت حدود ۳ پایه کوتاه بر روی پایه بلند رج اول ببافید. بعد از آن یک بافت مخفی بزنید و سپس نخ را گره بزنید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

مراحل کامل کردن و دوخت گل :

برای این کار ابتدا کمی از نخ را برای اجرای دوخت باقی نگه دارید و بقیه آن را برش بزنید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

سپس بر روی زنجیره ابتدایی کار از قسمت ابتدا تا انتها به صورت کوک ساده و یا شلال انجام دهید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

پس از آن نخ را بکشید و قسمت انتهایی آن را کوک بزنید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

اکنون نوبت پیچیدن نوار می رسد که آن را باید به شکل گل در آورید. سپس قسمت پشت گل را چندین بار کوک بزنید تا محکم شده و باز نشود.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

بعد از آن از قسمت پشت گل سوزن را در بخش مرکزی فرو ببرید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

سپس از قسمت وسط به سمت پشت گل کوک بزنید. همین عمل را مجددا تکرار نمایید.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابدوباره چند کوک در قسمت پشت گل ایجاد نمایید تا به خوبی سفت و محکم شده و باز نگردد. در اینجا بافت گل زیبای شما به پایان رسیده است.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابقسمت پشت گل بافتنی به این شکل می باشد.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب

شما می توانید با استفاده از این گل در رنگ های گوناگون کارهای مختلفی از جمله بافت مدل های مختلف شال، انواع پادری و … انجام دهید. در ادامه برای مشاهده و الگوبرداری شما عزیزان چند نمونه از انواع کاربردهای مختلف این گل بافتنی زیبا را به نمایش گذاشته ایم.

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب ساخت شاخه گل های زیبا با گل بافتنی

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب درست کردن پادری زیبا و جذاب با گل بافتنی

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب پادری بسیار شیک و خاص با استفاده از گل رز بافتنی

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب بافت شال زیبا و خاص با گل بافتنی

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلاب نمونه بسیار زیبا و جالب ساخت پادری با گل های رنگی بافتنی

آموزش ساده بافت گل های زیبا و جذاب با قلابامیدواریم که در این مطلب با نحوه بافت گل با قلاب به طور کامل آشنا شده باشید و از تماشای نمونه های جذاب وسایل ساخته شده با این گل بافتنی نهایت لذت را برده باشید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.