مصرف بنزین در کردستان 21 درصد کاهش یافت


مصرف بنزین در کردستان 21 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - رییس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، 330 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کمتر است.

کورش رحیم‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل کاهش مصرف بنزین در کردستان کاهش مسافرت، ماندن در خانه و شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا اول دی ماه، ۲۳ هزار و ۷۹۵ تُن گاز مایع در مناطق مختلف کردستان مصرف شده است، افزود: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۲۲ هزار تُن) بیش از هشت درصد افزایش یافته است.

رییس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به فعالیت ۴۲ باب جایگاه عرضه نفتگاز در استان، یادآور شد: مصرف نفتگاز هم در ۹ ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

رحیم زاده با بیان اینکه گاز مایع توزیع شده برای مصارف گرمایشی و پخت و پز است، اضافه کرد: استفاده از گاز مایع برای سوخت خودرو غیرقانونی و غیرمجاز است اما برخی رانندگان اقدام به استفاده از گاز مایع برای سوخت خودروهایشان می‌کنند.

در حال حاضر ۸۲ جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری