کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت با الکل در استان کردستان


کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت با الکل در استان کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان، گفت: در هشت ماهه سال جاری7 نفر براثرمسمومیت با الکل در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به 9 نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل 2 مورد کاهش یافته است.

بهتاش خانی‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری کل فوت شدگان مسمومیت با الکل مرد بودند این در حالی است که از ۹نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۸نفر مرد و یک نفر دیگر زن بودند

وی افزود: در ۸ ماهه سال جاری ۲۷ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان کردستان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدونه تغییر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان، بیان کرد: از کل فوت شدگان سوء مصرف مواد مخدر ۲۴نفر مرد و ۳ نفر زن بودند.

خانی‌آباد ذکر کرد: شش نفر بر اثر برق گرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۷ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۱ مورد کاهش یافته است، در کل فوت شدگان حوادث برق گرفتگی۵نفر مرد و یک نفرزن بودند این در حالی است که هر ۷نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل مرد بودند.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۹ نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بدونه تغییر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان، خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۴۸ نفر بود، ۱۰ درصدرشد یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان