تندیس شهید سلیمانی در ساختمان مترو تهران رونمایی شد


تندیس شهید سلیمانی در ساختمان مترو تهران رونمایی شد

تهران- ایرنا- تندیس شهید سلیمانی همزمان با نخستین سالگرد این شهید والامقام در ساختمان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه روز دوشنبه در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه ها فرصتی است تا یاد و خاطره این سردار بزرگ مقاومت و ایثار زنده نگهداشته شود گفت: هیچ گاه مبارزات و رشادت های سردار از ذهن ملت بزرگ ایران اسلامی از یاد نخواهد رفت و همیشه قدردان این تلاش ها و شهامت ها بوده و مردم بزرگ ایران اسلامی در سال گذشته به هنگام تشییع جنازه سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور میلیونی خود، نشان دادند که قدردان مبارزات و رشادت های سردار سلیمانی هستند.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه در زمان برگزاری مراسم تشییع سردار سه میلیون مسافر توسط مترو جابجا شدند تصریح کرد: جابجایی این میزان مسافر در یک روز اقدام بزرگ بود که در تاریخ شرکت بهره برداری مترو به ثبت رسید.

وی ادامه داد: شهادت سردار دل‌ها تاریخ جدیدی را در ایران و حتی دنیا رقم زد در هیچ کجای دنیا دشمنان از شهادت یک سردار نترسیده اند و حتی بعد از گذشت یک سال نیز هنوز برخورد می لرزند.

نوبخت تاکید کرد: مکتب سلیمانی ایجاب می‌کند که در دنیای پیچیده کنونی بتوانیم از طرق مختلف این اندیشه‌ها را برای نسل فعلی و نسل‌های آینده نه تنها در ایران و منطقه، بلکه در سطح بین‌المللی به تصویر بکشیم به دلیل اهمیت موضوع، ما نیزدر شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همزمان با سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمایشگاه عکس سردار دل ها را در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی کردیم.

تندیس شهید سلیمانی در ساختمان مترو تهران رونمایی شد

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز در همین راستا آئین رونمایی از سردیس سردار آسمانی را در ساختمان مرکزی شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار می کنیم تا با نصب این سردیس در ساختمان مرکزی روزانه سردار یاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: با توجه به حجم مخاطبی که روزانه با آنها در ارتباط هستیم در این روزها برنامه های متنوعی توسط معاونت فرهنگی شرکت برگزار شد.

وی گفت: برنامه «عقیق سلیمانی» که شامل تصاویری از مردم و دوستداران سرباز وطن، شهید حاج قاسم سلیمانی که انگشتری آن شهید را در دست دارند، ۸ گالری در ایستگاه های پر تردد، ‌برگزاری مسابقه فرهنگی با محوریت سردار دل ها، پرچم مقاومت و صلح منطقه ای، و برنامه «سرباز ایران» که با معرفی شخصیت و بخشی از زندگی‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق رادیو مترو در ایستگاه های مترو پخش شد و برنامه «مرد میدان» هم در قالب پویش فرهنگی بخشی از فعالیت های ما در شهر زیرزمینی است که همزمان با سالگرد سردار سلیمانی برگزار شد.

نوبخت یادآور شد: امیدواریم توانسته باشیم قدمی هر چند کوچک در جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا برداشته باشیم و ادامه دهنده راه بزرگ مردانی همچون سردار دلها که اسطوره شهامت و ایثار و استقامت و مرد میدان بود، باشیم.

این مراسم که با حضور مجتبی سرلک رییس سازمان بسیج شهرداری تهران برگزار شد علاوه بر رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی از دو خانواده شهید مدافع حرم نیز تقدیر شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟