28.5 درصد صنایع معدنی لرستان در بروجرد واقع شده است


28.5 درصد صنایع معدنی لرستان در بروجرد واقع شده است

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: 28.5 درصد صنایع معدنی لرستان در بروجرد واقع شده است و هم اکنون نیز حدود 300 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این بخش فعالیت می‌کنند.

حمید آزادبخت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بروجرد دارای ۲۲ معدن تالک، .سیلیس، فلدسپات، شن و ماسه، لاشه و سنگ گرانیت است که از این تعداد ۱۹ معدن فعال می باشد. وی اضافه کرد: همچنین این شهرستان دارای ۱۴۳ واحد صنایع معدنی است که از این تعداد ۱۱۴ واحد آن فعال و مابقی غیرفعال است. وی اظهار داشت: در راستای صدور جواز تاسیس معادن در سطح استان ،شهرستان بروجرد جواز تاسیس حدود ۱۱ درصد کل استان را تشکیل میدهد که متاسفانه در چند سال اخیر رو به کاهش بوده است.
رییس اداره صمت بروجرد بیان کرد: با توجه به وجود پتانسیل های خوب معدنی شهرستان بروجرد صدور جواز تاسیس معادن جدید ۳۵ مورد بوده که متاسفانه روند کاهش داشته است.
آزادبخت ادامه داد: کل مساحت استان لرستان ۲۸ هزار کیلومتر مربع است که مطالعات و نمونه برداری های زمین شناسی جدید برای مشخص شدن پتانسیل های موجود در سطح استان از طریق معاونت وزارت صمت انجام شده است.
وی یادآور شد: در اقدامات انجام شده ۵۳ محدوده امید بخش با مساحت حدود هفت هزار کیلومتر مربع در سطح استان شناسایی شده که یکهزار کیلومتر مربع آن در شهرستان بروجرد قرار دارد.
آزادبخت اظهار داشت: در این راستا ۶ محدوده امید بخش در شمال شهرستان بروجرد شناسایی که بخشی از آن معادن فلزات قیمتی است که با پیگیری های انجام شده پروانه اکتشاف بعد از طی مراحل اداری و استعلامات لازم این ۶ محدوده از طریق سازمان صمت صادر و در اختیار ایمیدرو قرار داده تا اکتشاف انجام گنجایش و مخازن هر محدوده با توجه به توجیح پذیر بودن آن با شراکت بخش خصوصی کارخانجات مختص هر ماده معدنی ایجاد شود.
رییس اداره صمت بروجرد گفت: با پیگیری نماینده مردم بروجرد درمجلس و دستور وزیر صمت و مدیران کل وزارت و رییس سازمان صمت و مدیران کل استانی جلسه ای هفته جاری جهت دخالت و سرمایه گذاری ایمیدرو وزارت صمت در بروجرد تشکیل و مقرر گردید در اسرع وقت سازمان صمت استان پروانه بهره برداری ۶ محدوده شناسایی شده در بروجرد صادر نماید.

آزادبخت افزود: همچنین مقرر شد ایمیدرو در وزارت صمت مقدمات اکتشاف و ایجاد کارخانجات فرآوری را در حوزه های معدنی که میتواند به عنوان جایگزین نفت و استفاده از این منابع در جهت چرخش اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شهرستان بروجرد باشد، حمایت نماید.

وی بیان کرد: بروجرد از لحاظ زمین شناسی در موقعیت شهرهای سنندج و سیرجان قرار گرفته محدوده ای بنام محسن ابن عقیل در شرق بروجرد دارای پتانسیل های فلزی قیمتی شناسایی شده که نهایتا خبر تکمیلی بعد از صدور پروانه بهره برداری و اکتشاف در اختیار مردم بروجرد قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم