اهدای 135 سری جهیزیه به نوعروسان تبریزی در روز ولادت حضرت فاطمه (س)


اهدای 135 سری جهیزیه به نوعروسان تبریزی در روز ولادت حضرت فاطمه (س)

مدیرعامل موسسه خیریه جان نثاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تبریز از اهدای 135 سری جهیزیه برای نوعروسان در روز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر در تبریز توسط این موسسه خیریه خبر داد.

سیف علی نامور روز یکشنبه ۲۱ دی، در نشست خبری با قدردانی از جامعه خیران تبریز و کمک‌ رسانی‌های بیشمار این قشر به نیازمندان، افزود: خیران تبریزی که در کشور نمونه و بی همتا هستند، هیچگاه ما را تنها نگذاشتند و همواره در کنار موسسه به یاری نیازمندان شتافتند.

وی با بیان اینکه در گذشته، افراد تحت پوشش این موسسه ۴۰۰۰ خانوار بود، ادامه داد: اکنون به دلیل شرایط تحریم، کرونا و سایر موارد، نزدیک به ۵۰۰ خانوار و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش موسسه خیریه جان نثاران تبریز بوده و ماهیانه آذوقه خود را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات این موسسه در روزهای کرونایی، گفت: طی این مدت، بسته‌های معیشتی هر کدام به ارزش یک میلیون تومان تهیه و توزیع شده و به تعدادی از مساجد نیز اقلام غذایی داده شد و به سپاه نیز کمک مالی جهت تهیه بسته‌های معیشتی انجام شد.

نامور با اشاره به اقدامات این موسسه خیریه با همت خیران در مواقع بحرانی کشور، گفت: موسسه خیریه جان‌نثاران در زمان وقوع زلزله ارسباران نیز به مدت چهار ماه در منطقه مستقر بود و توانست ۳۸ روستا را تحت پوشش قرار داده و در هر وعده غذایی، ۵۰۰۰ پرس غذای گرم را میان زلزله زدگان توزیع کند.

وی ادامه داد: هم‌چنین در کنار تهیه ارزاق، برخی از کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان نیز تهیه و توزیع می‌شد و در این راستا و جهت نظم دهی به توزیع، دو نوع دفترچه ارزاق و کالا در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، وی از ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی در جریان زلزله ورزقان و اهر خبر داد و گفت: این منازل به کمک خیران و تقبل هزینه‌های ساخت، در طی چهار ماه احداث شد.

مدیرعامل موسسه خیریه جان نثاران اباعبدالله الحسین(ع) افزود: در جریان زلزله کرمانشاه نیز با بیش از ۴۰ نفر پرسنل طی ۲۰ روز، ۳۹ تریلی حامل وسایل و ارزاق به منطقه ارسال کردیم که شامل ۹۶ کانکس، ۳۶ سرویس بهداشتی، حمام و ... بود؛ همچنین در طی این مدت در هر وعده غذایی، ۵۰۰۰ پرس غذای گرم نیز توزیع می‌شد.

وی، افزود: در جریان سیل آق قلا نیز با ۱۲۱ نفر نیرو شامل طلاب حوزه علمیه سالار شهیدان، در منطقه حاضر شدیم و در این راستا ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در هر وعده غذایی توزیع شده و خدمات دیگری به روستانشینان زلزله زده ارائه شد.

وی به کمک رسانی در جریان زلزله میانه و سراب و زلزله خوی، پیش از شیوع کرونا در کشور توسط این موسسه خیریه نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون نیز دو مدرسه را با کمک خیران در تهران و روستای زنوز شهرستان مرند احداث کرده‌ایم و مدارس دیگری نیز در دست ساخت است.

نامور در ادامه به کمک رسانی این موسسه به فرزند بیمار ۹ ساله مریوانی و آبرسانی و ساخت پل در روستای نوجه ده درق از توابع شهرستان مرند توسط این موسسه خیریه اشاره کرد.

وی در خصوص اقدامات آینده این موسسه خیریه نیز اظهار کرد: در اسفندماه، البسه، کفش و سایر اقلام عیدی بین افراد تحت پوشش موسسه توزیع می‌شود.

وی در خصوص عضویت افراد نیازمند در موسسات خیریه، بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه بین موسسات خیریه و در نتیجه جلسات مشترکی که برگزار کردیم، اکنون امکان عضویت یک خانوار در چند موسسه خیریه وجود ندارد و هر خانوار بر اساس کدملی در یک موسسه عضو شده و پیش از عضویت، استعلام می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به اعتماد خیران به موسسه خیریه جان نثاران تبریز، گفت: ترازنامه مالی این موسسه هر ساله آماده شده و در اختیار بازرسان جهت نظارت قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی وی، این موسسه خیریه در ابتدا به عنوان هیئت ابا عبدالله الحسین (ع) در محله امیرخیز تبریز مستقر بوده و فعالیت می‌کرد که در راستای کمک رسانی و دستگیری از افراد نیازمند در سال ۶۹ به صورت رسمی آغاز به کار امور خیریه در کنار فعالیت هیئتی کرد. سپس در سال ۸۳، موسسه خیریه جان نثاران تبریز به ثبت رسمی رسید و این هیئت رسما فعالیت خود را بر مبنای کمک رسانی به نیازمندان تغییر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید