کاهش 15 تا 20 درجه ای هوا در گیلان


کاهش 15 تا 20 درجه ای هوا در گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دما از روز چهارشنبه تا جمعه در استان خبر داد.

شبنم هادی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر و شب سه شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین و روند کاهش دما ، بارندگی، بارش برف و باران و مخلوط برف و باران و وزش باد، بعضی نقاط شدید تا اواخر هفته پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: از عصر و شب چهارشنبه تا جمعه برخی نقاط جلگه ای مخلوط برف و باران ، بارش برف، مه آلود بودن هوا و یخبندان را شاهد خواهیم بود .

وی اظهار داشت: با نفوذ سامانه بارشی ؛ بارندگی و بارش برف ، وزش باد گاهی شدید و خیلی شدید و کاهش دما به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد در مناطق مختلف استان و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف بعضی نقاط شدید مورد انتظار است.

هادی نژاد همچنین به آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزش و رانش ، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای کوهستانی ، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه های مناطق کوهستانی هشدار داد و فراهم کردن تمهیدات لازم توصیه کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، بیشینه و کمینه دمای استان را نیز طی شبانه روز گذشته مربوط به فومن با ۲۶ درجه سانتی گراد و جیرنده با چهار درجه سانتی بالای صفر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، طی یک هفته اخیر و حتی صبح امروز شاهد وزش باد گرم در برخی نقاط استان بودیم که طی چندین روز قبل دمای هوا دریکی از مناطق سیاهکل به بیش از ۲۹ درجه رسید و بیشتر شهرهای گیلان نیز دمای ۲۶ درجه سانتی گراد را در واپسین روزهای نخستین ماه زمستان تجربه کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستور تخریب یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی صادر شد