نمایشگاه ها عرصه ای برای صادرات محور کردن محصولات است


نمایشگاه ها عرصه ای برای صادرات محور کردن محصولات است

رشت - ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: نمایشگاهها عرصه ای برای تعامل ، تبادل اندیشه و تجربیات و انعقاد قرارداد در بخش های مختلف صنایع ، شناخت نیازها و هدایت در جهت رقابتی کردن و صادرات محور کردن تولیدات است.

فرهاد دلق پوش روز سه شنبه در حاشیه آغاز به کار دومین نمایشگاه تخصصی فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف ما حمایت از ظرفیت های داخلی ، بومی کردن و دانش بنیان کردن صنایع موجود در داخل استان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این واحدها از ظرفیتهای خود اطلاع ندارند ، افزود: این واحدهای صنعتی با سیاست ظرفیت های ساخت داخل در این نمایشگاهها کنار هم قرار می گیرند تا بتوانیم برای تامین نیازمندی های مان از داشته های خودمان استفاده بهینه کنیم و تحریم ها تبدیل به فرصت برای تامین نیازهای داخلی شود و بعد از تامین نیازهای داخل نگاه ویژه به صادرات داشته برای صادرات محور شدن آنها برنامه ریزی کنیم.

دلق پوش با بیان اینکه نمایشگاهها عرصه ای برای تعامل و تبادل و انعقاد قراردادهای مختلف بین صنایع هستند افزود: نهضت ساخت داخل به عنوان مهمترین راهبرد جهش تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی در دستور کار سازمان صمت قرار گرفته بنابر این هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی های صنعتی و حذف وابستگی به محصولات خارجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: جلوگیری از بروز اخلال در تولید به سبب وجود مشکلات احتمالی در تامین قطعات، مواد اولیه و تجهیزات و دانش و فناوری و نیز کاهش محسوس وابستگی به خارج از کشور در این حوزه و کمک به خودکفایی صنعتی هدف بنیادین برپایی این نمایشگاه می باشد.

دلق پوش تاکید کرد: نهضت ساخت داخل؛ چرخ های تولید و اشتغال را به حرکت در می آورد و باعث توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه فعال شدن صنایع داخلی منشا برکات فراوانی برای کشور است و باید قدر این فرصت دانسته شود و از آن با جدیت حمایت کنیم، تاکید کرد: رشد روز افزون تولیدات داخلی، بومی سازی صنایع و سوق دادن سرمایه های سرگردان به سمت اقتصاد مولد و رقابت پذیر، بیانگر اهتمام دولت مبنی بر حمایت از ظرفیت های داخلی و تداوم نهضت ساخت داخل است.

۷۸ واحد صنعتی برای نمایش توانمندی‌های ساخت داخل شامل واحدهای قطعه سازی خودرو، برق و الکترونیک، فولاد و محصولات فلزی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع معدنی، صنایع نساجی، صنایع شیمیایی، واحدهای دانش بنیان و فناور، دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی، ادارات و تشکل‌های صنعتی و معدنی، صنایع هوایی و دریایی در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه از امروز بیست و سوم آذرماه آغاز تا بیست و ششم آذر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان دایر است.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دمام زنی جوانان عزادار رشتی