11 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به باشگاه‌های ورزشی پرداخت شد


11 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به باشگاه‌های ورزشی پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون حدود 11 میلیارد ریال تسهیلات به باشگاه‌های متقاضی دریافت تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، پرداخت شده است.

محمد آزادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از بنگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی آسیب‌دیده جزو برنامه‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان و ادارات استانی است که در این خصوص ۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون حدود ۱۱ میلیارد ریال به باشگاه‌های متقاضی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این باشگاه‌ها با ۲۵۱ نفر اشتغال این تسهیلات را دریافت کرده‌اند اضافه کرد: از ۱۹۹ پرونده در دست اقدام، تسهیلات به ۱۱۳ پرونده پرداخت، ۴۹ فقره پرونده در حال توزیع به بانک‌های عامل استان و ۲۴ فقره پرونده نیز در دست بررسی بانک‌ها است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در استان ۸۱۶ باشگاه ورزشی اعم از ۹۹ باشگاه مختص بانوان، ۲۹۳ باشگاه مختص آقایان و ۴۲۴ باشگاه دومنظوره مجوز دارند که در راستای حمایت از این باشگاه‌ها که در دوران کرونا متحمل ضرر شده‌اند، با تصمیمات اتخاذ شده در ستادهای ملی و استانی کرونا در طی ۱۰ ماه گذشته، تسهیلاتی برای مربیان حاضر در باشگاه‌ها و موسسان پرداخت شده است.

آزادی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان در راستای کمک به باشگاه‌های ورزشی، بودجه دیگری برای ارائه تسهیلات به آنها در نظر گرفته است که مهلت ثبت‌نام باشگاه‌های ورزشی در سامانه برای دریافت این تسهیلات امروز /۳۰ دی‌ماه/ پایان خواهد یافت.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: باتوجه به کاهش آمار مبتلایان به کرونا و براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، وضعیت کرونایی استان آذربایجان‌غربی به رنگ زرد و آبی رسیده که با این شرایط باشگاه‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند ضمن اینکه در شهرستان‌های استان نیز با توجه به اعلام ستاد کرونا در آن شهر امکان آغاز فعالیت وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها