امام جمعه یزد: مشکل دانش‌آموختگان بیکار رفع شود


امام جمعه یزد: مشکل دانش‌آموختگان بیکار رفع شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بخش عمده‌ای از بیکاران جامعه دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها هستند که باید برای رفع این مشکل مسوولان امر تدابیر لازم را برای اشتغال آنها اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور که از طریق فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایطی که هر دانش‌آموخته باید یک کارآفرین باشد، افزود: تفکر و مهارت آموزی در آموزش جایگاهی ندارد به همین دلیل دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی نمی توانند شغلی برای خود فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تفکر، تعقل و تدبر در همه زمینه‌ها سه اصل اساسی است که در این زمینه ها به ما ظلم شد و حتی تدین را از ما گرفتند و فرزندان ما را در مدرسه با ویژگی های سطحی‌ تربیت کردند، ادامه داد: سیستم آموزشی که آنها وارد کشور کردند بر اساس« به خوان، حفظ کن و نمره بگیر» بود، زیرا آنها نمی‌خواستند جوانان ما قدرت تفکر داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خیانت غرب در کنار گذاشتن قرآن اتفاق افتاد و باید برگردیم به قرآن و مفاهیم قرآنی تا بتوان شرایط را تغییر دهیم تصریح کرد: اینکه برخی افراد هرچه می‌شنوند قبول می‌کنند و هر فرد ناصالحی را الگوی خود قرار می‌دهند ناشی از نبود قدرت تعقل در آنهاست زیرا نمی‌تواند بین درست و نادرست تشخیص دهند.

ناصری یزی با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) افزود: این نامه حاوی موارد بسیار مهمی است که می تواند درسی برای زندگی همه ما باشد بنابراین شایسته است که در مدارس و دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه تقویت اخلاق و خردورزی در جشنواره‌های دانشجویی مدنظر باشد، گفت: هدف از برگزاری این نوع جشنواره‌ها اعتلای دانش و ایمان، تقویت اخلاق و خردورزی، انس بیشتر دانشجویان و آشنایی با مفاهیم قرآن است.

احمد ترحمی با بیان اینکه قرآن و عترت همواره در کنار یکدیگر راهگشای مسایل است افزود: حدیث ثقلین بیانگر عظمت و اهمیت قرآن و عترت است که جدایی‌ناپذیر و سرچشمه درک معارف است.

وی خاطرنشان کرد: شهر جهانی یزد میزبانی بیست و چهارمین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت را بر عهده گرفت که این امر یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی و مایه افتخار این استان است.

ترحمی گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها، رسالت خود را در جامعه برای ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآن و بنا کردن‌کردن زندگی مطابق با قرآن به سرانجام خواهیم رساند.

نزدیک به پنج هزار دانشجو در بیست و چهارمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی یزد شرکت کردند.

جشنواره کشوری قرآن و عترت همه ساله با هدف اعتلای دانش، ایمان و تقویت اخلاق و بصیرت دینی دانشجویان و زمینه سازی انس و الفت آنان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه ها برگزار می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ریاض منصور: تشکیل کشور مستقل فلسطین نباید مشمول وتو شود