دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند


دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند

ایرنا ـ شهرکرد ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری وزارت کشور با سازمان برنامه‌وبودجه گفت: دستگاه‌های اجرایی، برنامه جذب سهم استان از اعتبارات ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

جعفر مردانی روز سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود:۱۶ دستگاه اجرایی استان در مجموع ۱۷ کمیته زیرمجموعه کارگروه اجتماعی فرهنگی وظایفی را در راستای کنترل و مدیرت کاهش آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارند و لازم است، متناسب با شرح وظایف و مأموریت‌های خود، برای شناسایی و اولویت‌بندی تمامی آسیب‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی به کاهش پنج‌ درصدی آسیب‌های اجتماعی بر اساس برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان در برخی شاخصه‌ها همچون اعتیاد، طلاق، اختلالات روانی و مفاسد اخلاقی با رشد منفی مواجه شده است، کمیته‌های زیرمجموعه کارگروه باید با برگزاری مستمر جلسات مشورتی به تدوین برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی برای کاهش آسیب‌ها بپردازند.

مردانی یادآور شد: اقدامات مؤثری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام‌شده اما جوابگوی مشکلات نبوده است و اگر کمیته‌ها گزارش برنامه‌ها، موانع، پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کنند می‌توان با طرح موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اختصاص اعتبار موردنیاز در راستای کنترل و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام داد.

وی دستیابی به جامعه پویا و سالم را از جمله وظایف کارگروه اجتماعی فرهنگی دانست و افزود: در بحران شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی برای تأمین سلامت روحی و روانی جامعه از اولویت‌های کاری کارگروه اجتماعی فرهنگی است و سازمان نظام روانشناسی می‌تواند با حضور در این کارگروه و با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و کنترل آسیب‌های وارده به خانواده‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه تشکیل بانک اطلاعاتی از زنان بد سرپرست را ضروری دانست و گفت: بیشترین آسیب در حوزه زنان مربوط به زنان بد سرپرست است که این موضوع در مجموعه قوانین دستگاه‌های اجرایی مغفول مانده است که در صورت تشکیل بانک اطلاعاتی امکان اجرای برنامه‌های حمایتی و توانمندسازی از این زنان فراهم خواهد شد.

مردانی به گزارش اداره کل آموزش‌وپرورش استان در رابطه با میزان شیوع چاقی و کم‌تحرکی بین دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۶ درصد از دانش آموزان استان با مشکل اضافه وزن و بیش از ۶ درصد آنان با معضل چاقی روبه‌رو هستند که با توجه به‌ضرورت ترویج سبک زندگی سالم به‌ویژه در زمان شیوع کرونا باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های سلامت‌محور آموزش‌وپرورش مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گزارشی از مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار، وضعیت اجرای طرح «کوچ» مربوط به کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و کاهش مفاسد اخلاقی ارائه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟