26 تفاهمنامه اقتصادی در جغتای خراسان رضوی اجرایی شده است


26 تفاهمنامه اقتصادی در جغتای خراسان رضوی اجرایی شده است

سبزوار- ایرنا- فرماندار جغتای گفت: 26 طرح دارای تفاهمنامه اقتصادی و فرهنگی در این شهرستان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در دست اجراست.

مرتضی محبی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی طرح‌های مورد نظر با سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است که با ثمردهی آنها هزار و ۶۱۱ فرصت شغلی در شهرستان جغتای ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرستان جغتای در حوزه‌های مختلف به ویژه معادن و کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری آنها احساس می شود.

فرماندار جغتای با تاکید بر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان با برداشتن موانع پیش رو برای جذب سرمایه گذاران و جهش تولید تلاش کنند.

محبی فر افزود: عمده موانع و مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان جغتای عدم صدور مجوز، تاخیر در روند پاسخگویی به استعلام‌ها و جذب تسهیلات بانکی برای توسعه است.

۲۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمینهای شهرستان جغتای زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است و همچنین معادن کرومیت، سنگ لاشه و سنگ آهک برخی از معادن فعال در این شهرستان است.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!