روند نزولی آمار بستری‌های کرونا در مهاباد متوقف شد


روند نزولی آمار بستری‌های کرونا در مهاباد متوقف شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به توقف روند نزولی شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: هم‌اکنون 18 بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری شده و تحت مراقبت هستند.

امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آمار بستری شدگان فعلی سه نفر بیشتر از روز مشابه هفته قبل است، افزود: از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان ۹ نفر مبتلا و ۹ نفر مشکوک هستند که از بین آنان ۶ نفر در بخش آی‌سی‌یو و ۲ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از شهروندان این شهرستان دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: سهل انگاری شهروندان نسبت به رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب شده آمار بستری های بخش کرونا از حالت نزولی خارج شود و ادامه این روند امکان صعودی شدنی پیک بیماری را به دنبال دارد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۳۱۴ نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد ۳۰۴ نفر بومی و اهل مهاباد و ۱۰ نفر نیز غیربومی و از شهرهای اطراف بوده‌اند.

بهزاد شمار روزانه مبتلایان به ثبت رسیده در این شهرستان را زیر ۱۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت شهرستان مهاباد زرد است که برای تبدیل این وضعیت به آبی باید شمار مبتلایان ثبت شده در روز در هر ۱۰۰ هزار نفر به کمتر از پنج نفر برسد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان و بازاریان در اجرای صحیح اعمال محدودیت‌های اجتماعی گفت: باتوجه به شیوع گسترده کرونا و احتمال ناقل بودن بسیاری از افراد، بهترین توصیه این است که همه شهروندان از ماسک استفاده کنند تا در صورت ناقل بودن، ناخواسته باعث انتشار ویروس در جامعه نشوند.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

3 نفر در میاندوآب بر اثر گازگرفتگی جان باختند