سرعت وزش باد در مشهد به 70 کیلومتر بر ساعت رسید


سرعت وزش باد در مشهد به 70 کیلومتر بر ساعت رسید

مشهد- ایرنا- همزمان با وزش باد شدید پیش‌بینی شده توسط اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در این استان عصر امروز دوم بهمن ماه سرعت وزش باد عصیانگر در کلانشهر مشهد از 70 کیلومتر بر ساعت فرارتر رفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید لحظه‌ای در طول امشب هم برای مناطق مختلف خراسان رضوی پیش‌بینی شده که اکنون در شهرهای کلات، نیشابور، تربت‌حیدریه و تربت‌جام نیز به شدت جریان دارد.

زهرا آهنگرزاده افزود: شدت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای جنوبی و شرقی استان خراسان رضوی مانند گناباد و تربت‌جام بسیار شدید خواهد بود بطوری که سرعت آن از ۹۰ کیلومتر در ساعت بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در خراسان رضوی فردا جمعه سوم بهمن ماه نیز تداوم دارد اما در طول روز از شدت آن کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین به جریان کنونی بارش برف در شهرستانهای کلات، قوچان و چناران واقع در شمال و شمال شرق استان اشاره و بیان کرد: بارش باران نیز در شهرستانهای مختلف استان نظیر سبزوار در غرب و درگز در شمال خراسان رضوی آغاز شده است.

پیش از این اداره‌کل هواشناسی با انتشار اطلاعیه‌ نسبت به بارش برف، کولاک و افت شدید دمای هوا برای روزهای پایانی هفته جاری در این استان هشدار داده بود.

این اطلاعیه هشدار "سطح نارنجی وضعیت جوی" را برای خراسان رضوی اعلام و بیان کرده است: این استان از روز پنجشنبه دوم بهمن ماه جاری تحت تأثیر سامانه‌ ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که پیامد آن بارش شدید باران، برف، احتمال بارش تگرگ و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی، وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا تا ۱۵ درجه است.
بر این اساس باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی به تناوب تا اوایل وقت شنبه چهارم بهمن ماه و همچنین ماندگاری هوای سرد تا روزهای پایانی هفته آتی تداوم خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک