اولین کنگره تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر یزد برگزار می‎شود


اولین کنگره تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر یزد برگزار می‎شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از برگزاری اولین کنگره تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر استان همزمان با وفات حضرت ام‌البنین(س) خبر داد.

حجت الاسلام «عباس زارع» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش خطرات و توطئه‌ها علیه کشورمان، بر لزوم ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: رسالت امروز بنیاد شهید و رسانه‌ها در بیان ایثارگری شهدا و جانبازان بسیار سخت‌تر شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت برگزاری برگذاشت یاد و خاطره شهدا مبنی بر این که کمتر از خود شهادت نیست، عنوان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بیان ایثارگری آنها همانند نمازهای یومیه امری واجب است و هر کسی باید در قبال کوتاهی خود در این زمینه به درگاه حق پاسخگو باشد.

وی اظهار کرد: امروز باید جوانان و نسل جدید کشورمان را با واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و سختی‌هایی که دشمنان در این دوران بر ملت ما تحمیل کردند، آشنا کنیم تا بدانند برخلاف ساده اندیشی برخی افراد نسبت به توافق با دشمن، نظام سلطه جز به کسب منفعت به چیز دیگری نمی اندیشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تاکید بر بیان نقش همه اقشار در دوران دفاع مقدس با ادبیات روز، گفت: هرچند کشور ما دارای ۱۷ هزار بانوی شهید و جانباز است ولی مادران و همسران شهدا و جانبازان کم از ایثارگری آنها نداشتند و در همین راستا استان یزد در نظر دارد تا اولین کنگره تجلیل از بانوان شهید و ایثارگر استان را در روز هشتم بهمن ماه جاری مصادف با وفات حضرت ام‌البنین(س) برگزار کند.

وی با بیان این که سخنران این برنامه نماینده ولی فقیه در بناید شهید و امور ایثارگران کشور است، اظهار کرد: در این برنامه که به همت استانداری یزد و دبیری بنیاد شهید استان برگزار می‌شود از حدود ۱۰ مادر و همسر شهید نیز تجلیل خواهد شد.

به گفته حجت السلام زارع، استان یزد دارای ۴۸ بانوی شهید و جانباز است که ۲۶ نفر از این تعداد جزو شهدای استان هستند، ضمن این که استان یزد با قریب به ۳۷۰۰ شهید هم ‌اکنون بیش از ۱۲۰۰ پدر و مادر شهید در قید حیات در کنار همدیگر و ۷۰۰ نفر از والدین شهدا به تنهایی را در دورن خود دارد که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۴۰۰ مورد از این خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرکشی حضوری خواهیم داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همچنین به مسئله کمیسیون پزشکی جانبازان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشکلی در این باره در استان وجود ندارد و اخیراً ۲۲۰ نفر به صورت حضوری و برخی نیز به صورت غیرحضوری در این کمیسیون معاینه شدند و طی یک ماه آینده نیز مجدداً کمیسیون پزشکی در استان برگزار خواهد شد.

«حسن فاضلی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این نشست به دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر سرکشی حضوری از خانواده شهدا، با ۴۰۰ مورد از خانواده ها نیز تماس تلفنی برقرار خواهد شد و احوال خانواده‌های شخدای انقلاب که بیش از ۲۰ شهید هستند را جویا خواهیم شد.

وی از گلباران تمامی ۳۲۰ گلزار شهدای استان و برگزاری یادواره شهدای انقلاب همانند سالهای گذشته در این ایام خبر داد و افزود: در نظر داریم جانبازان ضایعه نخاعی استان را به زیارت مشهد مقدس اعزام کنیم.

فاضلی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از دانش اموزان شاهد و ایثارگران و نیز برگزیدگان مسابقات قران دانش ‌آموزی و نیز برگزاری برخی مسابقات ورزشی طی دهه مبارک فجر سخن گفت.

انتهای پیام

یکی از ولدین ریال نباید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک