گیاهان کم توقعی که برای نگهداری در خانه مناسبند


گیاهان کم توقعی که برای نگهداری در خانه مناسبند

مسئول فضای سبز منطقه یک شهرداری اردبیل گفت: گل‌های آپارتمانی نیاز به مراقبت و توجه چندان زیادی ندارند فقط حس مسئولیت‌پذیری و تیمار لازم این گل‌ها مشکلات را حل می‌کند و به زبان ساده‌تر باید با گل‌ها مهربان بوده و مادرانه به آنها رسیدگی کرد.

غلامرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به افرادی که زمان کمتری برای رسیدگی به گل‌های آپارتمانی دارند، پیشنهاد می‌شود نسبت به نگهداری گیاهان کم‌توقع مانند کاکتوس اقدام کنند ولی آنهایی که فرصت، علاقه و احساس مسئولیت بیشتری دارند از گونه‌های پرتوقع‌تری مانند سانسوریا، دیفن‌باخیا، نخل زینتی، یوکا، ماگنولما، کاج مطبق و حسن یوسف بهره ببرند.


وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه چگونه می‌توان مشکلات به وجود آمده برای گل‌های آپارتمانی را مرتفع کرد، ادامه داد: بهترین راه برای حل مشکلات به وجود آمده در نگهداری گل‌های آپارتمانی، انتخاب آگاهانه نوع گل موردنظر و تأمین نیازهای اساسی آن است که باید مطابق دانش باغبانی و تجربه فنی انجام شود.
رحیمی با بیان اینکه باید از جابه‌جایی بی‌دلیل گل‌های آپارتمانی به دلیل شوک وارده بر آن پرهیز کرد، افزود: برای این گل‌ها باید در زمستان و فصل سرما محل مناسب دمایی انتخاب شود تا از خطر سرمازدگی محافظت کرد.


این کارشناس با بیان اینکه اکثر گل‌ها در دمای 5 درجه زیر صفر مقاومت خود را از دست می‌دهند، افزود: هرگونه تغییر رنگ برگ‌ها، ساقه و علایم پژمردگی نشانه بیماری جدی است و باید گلدان بیمار را از سایرین جدا کرد.


وی با اشاره به اینکه هرگز نباید گیاهان خانگی را با آب سرد که موجب تنش ریشه‌ها می‌شود، آبیاری کرد، گفت: حتماً کف گلدان‌ها برای خروج آب اضافی سوراخ شود.
مسئول فضای سبز منطقه یک شهرداری اردبیل با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات گل‌ها باید در منزل خاک و گلدان اضافه داشت، تصریح کرد: مطابق با نوع گیاه موردنظر نیاز آبی، نور و مواد غذایی را تأمین کرد و از افراط‌وتفریط پرهیز شود.


به گفته رحیمی، تکثیر گل‌ها از طریق قلمه زدن و پیوند زدن را باید به طور عملی از باغبان‌های ماهر آموخت و از قراردادن گلدان‌ها در مسیر نور مستقیم، باد شدید، کنار بخاری و کولر خودداری کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا