ثبت اختراع و تولید سه محصول مرتبط با آلرژی کودکان در بیمارستان اکبر مشهد


ثبت اختراع و تولید سه محصول مرتبط با آلرژی کودکان در بیمارستان اکبر مشهد

رییس بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ثبت اختراع و به تولید رسیدن سه محصول مرتبط با آلرژی کودکان خبر داد.

دکتر حمید آهنچیان با اشاره به اینکه این محصولات شامل دمیار انگیزشی جهت کودکان مبتلا به آسم، شربت گیاهی زد-کاف جهت درمان سرفه در کودکان مبتلا به آسم و تولید پماد پروبیوتیک جهت درمان آلرژی پوستی بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک است، اظهار کرد: این محصولات حاصل طرح‌های پژوهشی کاربردی و پایان نامه‌های دانشجویی و دستیاری بوده که با توجه به کارایی مناسب مراحل ثبت اختراع و سپس تولید خود را در شرکت‌های دانش بنیان طی کرده و به زودی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

این فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی بالینی با بیان اینکه دمیار وسیله‌ای است که در بیماران مبتلا به آسم موجب کمک به استفاده مناسب از اسپری‌های تنفسی میشود، عنوان کرد: دمیار انگیزشی طراحی خاصی دارد که موجب افزایش انگیزه و تشویق کودکان آسماتیک به استفاده از این نوع دمیار می‌شود علاوه براین استفاده مناسب از اسپری‌ها نهایتا منجر به افزایش کارایی درمان و کنترل مناسب‌تر بیماری آسم در کودکان و جلوگیری از علایم آسم و حملات آسم می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شربت گیاهی زد-کاف خاطر نشان کرد: برای تولید این شربت ترکیبی از موثرترین گیاهان دارویی که در منابع طب سنتی ایرانی و منابع بین المللی در درمان آسم موثر هستند انتخاب شده و اثرات مفید آن در کارآزمایی بالینی به اثبات رسیده است. این شربت خصوصا در کاهش میزان سرفه‌ها در کودکان آسماتیک و به دنبال آن در عفونت‌های تنفسی موثر است.

دکتر آهنچیان با بیان اینکه پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در صورت استفاده به میزان مناسب موجب ایجاد اثرات مفید متعدد از جمله بر سیستم ایمنی و تغذیه فرد می‌شوند، اظهار کرد: گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام کاربرد پروبیوتیک‌ها در بسیاری از بیماری‌ها شامل بیماری‌های مختلف گوارشی، آسم و آلرژی، نوزادان و غیره است و طرح‌های پژوهشی و کارآزمایی بالینی متعددی در این زمینه انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اخیرا استفاده موضعی از پروبیوتیک‌ها جهت درمان آلرژی‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: این دارو جهت درمان کودکان مبتلا به حساسیت پوستی درماتیت آتوپیک پماد موضعی پروبیوتیک با استفاده از سویه‌های خاص پروبیوتیک طراحی و ساخته شده است؛ پروبیوتیک‌ها می‌توانند ضمن کمک به درمان اگزمای کودکان از عود مجدد اگزما جلوگیری کرده و موجب کاهش مصرف کورتون‌های موضعی شوند.

به گزارش روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر آهنچیان با اشاره به اینکه تولید این سه داروی کمکی به همت شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه و اساتید عضو هیات علمی انجام شده است و به زودی این محصولات وارد بازار می‌شوند، اظهار کرد: پماد و شربت ظرف یکی دو هفته آینده وارد بازار می‌شود و دمیار نیز تا آخر سال در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت، این داروها با تجویز پزشک ارائه می‌شود و به دلیل گیاهی بودن از عوارض بسیار کم و کارایی خوبی در درمان برخوردارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل