تغییرچندباره تقویم مسابقات گزینشی رشته ژیمناستیک


تغییرچندباره تقویم مسابقات گزینشی رشته ژیمناستیک

تهران- استمرار و شیوع ویروس کرونا در سطح جهان موجب شد تا فدراسیون جهانی ژیمناستیک تقویم مسابقات گزینشی المپیک در این رشته را برای چندمین بار دستخوش تغییر کند.

به گزارش ایرنا، فدراسیون جهانی ژیمناستیک از تغییر مجدد در تقویم مسابقات گزینشی این رشته برای المپیک توکیو خبر داد. در خبر منتشر شده در سایت جهانی ژیمناستیک آمده است، جام جهانی ژیمناستیک باکو که قرار بود از چهار مارس( ۱۴ اسفند) در جمهوری آذربایجان برگزار شود کاملا لغو شد.

همچنین جام جهانی ژیمناستیک هنری که قرار بود در آلمان برگزار شود لغو شد. در ترامپولین هم جام جهانی باکو که قرار بود از ۱۳ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ برگزار شود به طور کامل لغو شده است.

در شاخه ایروبیک نیز مسابقات در شاخه ایروبیک هم جام جهانی ژاپن و پرتغال لغو شد.

البته در شاخه آکروباتیک رشته ژیمناستیک ۲ جام جهانی روسیه و بلژیک لغو و به زمان دیگر موکول شد و فدراسیون جهانی هنوز تاریخ دقیقی برای این رشته تعیین نکرده است.

این چندمین بار است که تقویم مسابقات گزینشی المپیک در رشته ژیمناستیک دستخوش تغییرات می‌شود.

بنا به گفته رییس فدراسیون ژیمناستیک ایران این رشته بیشترین زیان از شیوع ویروس کرونا دیده است. «زهرا اینچه درگاهی» چندی پیش اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در ایران و سطح جهان آسیب‌های زیادی به این ورزش در کشورمان وارد کرده و لغو مسابقات جهانی باکو در اسفندماه سال گذشته موجب دور شدن «سعیدرضا کیخا» از سهمیه المپیک شد.

البته «سعیدرضا کیخا» در صورت قهرمانی در مسابقات قطر کاپ می‌تواند به نخستین ژیمناستیک‌کار ایرانی تبدیل شود که به المپیک اعزام خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جدیدترین رقیب ایران در VNL: پدیده جدید والیبال دنیا