مدیرکل ارشاد: سالن های سینما در کرمان 2 برابر شد


مدیرکل ارشاد: سالن های سینما در کرمان 2 برابر شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال 92 تاکنون تعداد سالن های سینما در این استان از هفت به 14 سالن افزایش یافته است که رشد 100 درصدی را در بخش سالن نمایش شاهد هستیم.

محمد رضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در همین مدت با احیا و افتتاح سالن های نمایش فیلم، تعداد صندلی های سینما با افزایش ۶۰ درصدی از ۲ هزار و ۷۰۰ صندلی به چهار هزار و ۵۰۰ صندلی رسید.

وی با اشاره به تسهیلات دولت برای حوزه فرهنگی بیان کرد: بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در صنعت سینما و احداث پردیس های سینمایی و راه اندازی سینماهای کوچک کمک زیادی به فرهنگ جامعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: در هفت سال گذشته ۱۸ رویداد سینمایی شامل جشنواره های فجر، سینما حقیقت و کودک در استان کرمان اجرا شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سالن نمایش دیجیتال فیلم در شهرستان بافت افزود: این سینما از مصوبات سفر وزیر ارشاد در سال ۹۷ به کرمان و شهرستان بافت بوده و که با حمایت همه ارکان اجرایی و مدیریتی این شهرستان در هفته جاری به بهره برداری رسید.

علیزاده اظهار داشت: امسال شاهد نخستین رویداد بزرگ سینمایی استان و برگزاری اولین جشنواره فیلم استان کرمان در مهر ماه بودیم که به رغم محدودیت های ویروس کرونا با موفقیت اجرا شد.

وی با اشاره به احیای سینماهای قدیمی شهر کرمان گفت: سینما درخشان شهر کرمان پس از استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک و مشخص شدن وضعیت مالکیت، عملیات اجرایی احیا و مرمت آن انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!