2254 میلیارد سرمایه‌گذاری صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد


2254 میلیارد سرمایه‌گذاری صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 106پروانه بهره‎ برداری صنعتی با سرمایه ‎گذاری 2 هزار و 254 میلیارد ریال از سال 97 و پس از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در این استان صادر شده است.

سالار حسین پور روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پروانه ‌های بهره برداری صادر شده در زمینه محصولات غذایی، آشامیدنی، ساخت منسوجات، ساخت ماشین آلات، کاغذ و محصولات کاغذی، محصولات شیمیایی، کانی غیرفلزی، پوشاک، بازیافت و سایر فعالیت ‌های خدمات مهندسی است.

وی بیان کرد: این پروانه ها بر اساس تقاضا و نیازمندی در همه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

حسین پور تصریح کرد: با اجرای این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال ۸۶۶ نفر در استان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۴۸۷پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی در این استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال و با اشتغالزایی هشت هزار و ۸۸۱ نفر صادر شده است.

حسین پور ادامه داد: از این تعداد واحد صنعتی ، ۳۱۹ واحد با سرمایه گذاری هشت هزارو ۷۸۴ میلیارد ریال فعال است .وی تصریح کرد: هم اکنون چهار هزارو ۱۶۸ نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۹۰ درصد از واحد های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خارج از شهرک های صنعتی استان قرار دارند.

حسین پور ابراز داشت: هم اینک ۱۶۸ واحد صنعتی استان غیرفعال بوده که از این تعداد ۶۳ مورد در اولویت احیا هستند. در صورت راه اندازی این ۶۳ واحد صنعتی زمینه اشتغال یکهزارو ۷۳ نفر امسال تا اوایل سال آینده در استان فراهم خواهد شد.

حسین پور افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال باید ۲۵ واحد صنعتی غیرفعال در استان باید به چرخه تولید بازگردد.

عمر حوزه صنعت و معدن در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیم قرن است و به همین دلیل ظرفیت های فراوانی در این بخش ها برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و برخی از واحد های صنعتی در شهرک ها و برخی دیگر خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز