وضعیت کرونایی 15 شهرستان مازندران همچنان نارنجی است


وضعیت کرونایی 15 شهرستان مازندران همچنان نارنجی است

ساری - ایرنا - وضعیت رنگ‌بندی کرونایی مازندران از چهارم بهمن ماه تاکنون هیچ تغییری نکرده است و همچنان 15 شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش ایرنا ، سامانه " ماسک " وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه با به روز رسانی وضعیت رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور ، اعلام کرد که همچنان تنها هفت شهرستان مازندران دارای وضعیت زرد هستند و با گذشت یک هفته ، هیچ تغییری در وضعیت کرونایی استان ایجاد نشده است.

مازندران تا پیش از چهارم بهمن ماه جاری دارای ۱۲ نقطه قرمز و ۱۰ نقطه نارنجی بود ، ولی با به روز رسانی اطلاعات در این تاریخ ، برای نخستین بار رنگ زرد کرونایی هم وارد استان شد.

با گذشت یک هفته از آخرین به روز رسانی سامانه ماسک ، کادر درمانی و مسئولان مازندران انتظار داشتند از امروز که به روز رسانی جدید صورت می گیرد ، شاهد ورود رنگ آبی به استان باشند و همچنین تعداد رنگ نارنجی هم کاهش یابد ، ولی ظاهرا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی سبب شد تا وضعیت کرونایی استان بر خلاف سایر مناطق کشور تغییری نکند.

طبق نقشه رنگ بندی ماسک ، در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان های گلوگاه ، میاندرود ، سیمرغ ، سوادکوه شمالی ، سوادکوه ، عباس آباد و کلاردشت همانند هفته گذشته زرد است و سایر شهرستان ها هم در وضعیت نارنجی ماندگار شده اند.

نکته جالب این که در مجموع وضعیت کرونایی ۱۸ شهرستان در کشور نارنجی است که از این تعداد ۱۵ شهرستان مربوط به مازندران است و سه شهرستان دیگر هم شامل رودسر ، صومعه سرا و لاهیجان مربوط به استان گیلان است.

هفته پیش وضعیت ۱۷ شهرستان در کشور نارنجی بود که یک شهرستان یعنی بندرگز مربوط به استان گلستان بود که این هفته تبدیل به زرد شده است. لاهیجان هم هفته پیش تنها شهرستان نارنجی استان گیلان بود که این هفته رودسر و صومعه سرا هم به آن اضافه شده است.

پیش از این نیز وزارت بهداشت اعلام کرد که استان مازندران به دلیل شیب ملایم شیوع ویروس دیرتر از سایر نقاط کشور وارد پیک موج سوم شد و به همین دلیل هم دیرتر در حال خروج از این پیک است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یکهزار و ۲۷۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به هفته پیش ۶۶ نفر کمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری