سند 297 هزار هکتار از اراضی ملی لرستان اخذ شد


سند 297 هزار هکتار از اراضی ملی لرستان اخذ شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سند اراضی ملی 297 هزار هکتار از منابع طبیعی استان اخذ شد.

به گزارش ایرنا، شیرزاد نجفی روز شنبه درباره اقدامات شاخص منابع طبیعی در سال ۹۹ افزود: تولید نهال جنگلی ۱.۶۵ میلیون اصله نهال یکی از شاخص ترین اقدامات این اداره کل در سال جارب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح ۴۱ هزار هکتار در استان و با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریالنیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۹ تاکنون بوده است.

وی به جنگل کاری و غنی سازی جنگل در سطح ۲ هزار و ۷۳۳ هکتار و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تهیه طرح مرتعداری در سطح ۷۶ هزار هکتار و عملیات بیولوژیکی مرتع در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نیز در سالجاری صورت پذیرفته است.

نجفی ممیزی مراتع در سطح را نیز ۲۲۱ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: کاشت گیاهان دارویی در سطح یک هزار و ۲۵۰ هکتار و زراعت چوب در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از دیگر اقدامات شاخص منابع طبیعی لرستان به شمار می رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین به جنگل کاری اقتصادی در سطح ۲ هزار هکتار و تهیه طرح ذخیره گاه های جنگلی در سطح ۷۷ هزار هکتار اشاره کرد و اظهار داشت: کاداستر اراضی ملی در سطح ۸۵۶ هزار هکتار یکی از موفقیت های بزرگ منابع طبیعی استان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها