استاندار : چهار شهرستان لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند


استاندار : چهار شهرستان لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: چهار شهر استان در وضعیت زرد قرار دارد و استان به لحاظ کرونا در شرایط عادی نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، سیدموسی خادمی روز شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور استانداران سراسر کشور افزود: نباید شرایط عادی انگاشته شود چون علائمی از افزایش ابتلاء به کرونا در نقاطی از استان مشاهده شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: به طور قطع در استان نیازمند مراقبت های بهداشتی بیشتری در این رابطه هستیم و احتمالاً برخی از محدودیت های گذشته دوباره در نقاط خطر اعمال می شود.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: مردم همچنان از حضور در تجمعات مانند مراسم عروسی و عزاداری پرهیز کنند و برگزاری جلسات فیزیکی منجر به تجمع نیز ممنوع خواهد بود.

استاندار لرستان گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا موضوع مدیریت سفرهای ایام پایانی سال و نوروز مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به دستورالعملی که اعلام خواهد شد، محدودیت هایی برای شهرهای دارای وضعیت زرد، قرمز و نارنجی وضع می شود.

خادمی اظهار داشت: تعیین مقصد و محل اسکان از شرایط سفر خواهد بود زیرا با توجه به وضعیت کشور، استفاده از اماکن عمومی، پارک ها، مساجد و مدارس برای اسکان ممنوع می شود.

وی افزود: در این جلسه دکتر روحانی از تصمیم گیری برای تهیه و تولید واکسن خبر داد و خواستار حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان داخلی و تهیه تجهیزات و ملزومات بخش های بیمارستانی کشور شد.

شمار مبتلایان کرونا در استان تا ۹ بهمن ماه به ۶۳ هزار و ۸۰۴ نفر رسید و تاکنون یک هزار و ۳۲۲نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

طبق آخرین وضعیت لرستان، شهرستان های زرد لرستان شامل خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله هستند.

همچنین بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)