نگاهی بر اخبار مناطق؛ ایده‌های خلاقانه در طرح‌های خط‌کشی عابر پیاده


نگاهی بر اخبار مناطق؛ ایده‌های خلاقانه در طرح‌های خط‌کشی عابر پیاده

تهران - ایرنا- شهردار منطقه 13 تهران گفت: در راستای تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» و رویکرد «شهر انسان محور و دوستدار کودک»، ایده‌های خلاقانه و نو در طرح‌های خط‌کشی ویژه گذرگاه عابر پیاده اجرا شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مجتبی شکری، اجرای طرح های خلاقانه و نو خط کشی عابر پیاده را زمینه ای برای ترویج آگاهی و آموزش کودکان، حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک و ارتقا زیبایی بصری برشمرد و افزود: این طرح در بیش از ۳۰ محل در محدوده منطقه ۱۳ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و رویکرد «شهر انسان محور و دوستدار کودک» هدف اصلی اجرای این ایده بوده است عنوان کرد: این نوع جدید از خط کشی در مقابل خط کشی های تک رنگ می‌تواند جذابیت و تاثیرات بسیار زیادی از نظر ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات از نگاه شهروندان داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۳ بیان کرد : این خط کشی ها در گام اول در مقابل مدارس محدوده منطقه ۱۳ اجرا می‌شود که کودکان درک کنند در شهری زندگی می‌کنند که نیازها و خواسته های آنها دغدغه متولیان و مدیران شهری است و بطور قطع این خواسته کودکان شناسایی و در جهت برآورده کردن نیازشان اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری انجام می‌پذیرد.

برنامه‌های چهل و دومین سالگرد فجر انقلاب

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و ‌فرهنگی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: همزمان با چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه های متعددی در ۱۲ محله این منطقه اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: ‌برپایی ایستگاه های فرهنگی محلات با عنوان "آینده روشن"، اکران نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، فضا سازی و چراغانی یکی از کوچه های هر محله با عنوان "کوچه انقلاب" و اجرای برنامه های میدانی در این معبر جزو برنامه هایی است که توسط این منطقه در محلات ۱۲ گانه برپا می شود.

کمالی نسب عنوان کرد: همچنین در بخش دیگری از برنامه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تکریم فرهیختگان، نویسندگان، ادبا، شعراء و چهره های موثر انقلاب، تولید و انتشار محتوای فرهنگی با رویکرد انقلاب سال ۵۷ ومعرفی خیابان هایی که اتفاقات انقلاب در آن رقم خورده است در فضای مجازی، تقدیر و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگر انقلاب، اطلاع رسانی و ترغیب شهروندان جهت نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

اجرای یک و نیم هکتار پلازای شهری در میدان راه آهن

نصراله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ از اجرای پلازای شهری، تقویت سرانه های خدماتی، بازطراحی و ساماندهی عمقی محدوده میدان راه آهن خبر داد.
وی گفت: محله راه آهن در منطقه۱۱ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو محلات مهمی است که هرساله بیش از ۳ پروژه مهم در این محله اجرایی شده و از سال۹۳ تا ۹۹ تغییرات بسیار بزرگ و مثبتی داشته است.

شهردار منطقه۱۱ در تشریح اقدامات مهم محله راه آهن افزود: بزرگترین پروژه اجرایی در میدان راه آهن بازطراحی میدان بود که در این محدوده بیش از یک و نیم هکتار پلازای شهری برای اولین بار اجرا شد.

وی بیان کرد: فعالیت اجرایی در محله راه آهن نیازمند توجه به منزلت شهری برای اثر مثبت اجتماعی است که در این مسیر پروژه محله ای سوزن بان به عنوان پاتوق محله اجرا شد و برای رفع آثار مخرب اجتماعی در این محدوده بوستان امیریه با تکیه بر پیوست های اجتماعی محصور شد.

آبادیان ادامه داد: دغدغه مهم شهرداری منطقه۱۱ صرفا کالبد شهری نیست بلکه توجه به موضوعات شهری و احیای فضا برای حضور خانواده ها دارای اهمیت زیادی است که بر همین اساس با همکاری بخش خصوصی در سال های گذشته اقدام به راه اندازی شهرکتاب کردیم.

شهردار منطقه ۱۱ در ادامه توضیح داد: اولین معضل محدوده راه آهن اغتشاش بصری در ورودی شهر بود که با تلاش همکاران در منطقه ۱۱ رفع شد و از سال۱۴۰۰ مرمت های تاریخی در خیابان شوش آغاز می شود که ماحصل پیگیری های منطقه در اسناد بالادستی بوده است.

وی گفت: در این محدوده مکان های ویژه گردشگری شامل هتل ها و مسافرخانه ها وجود دارد که طرح حفظ حریم میزبان و مهمان اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه۱۱ با اشاره به بافت فرسوده محله راه آهن و برنامه های مهمی که در این محدوده انجام شده است؛ ادامه داد: به دلیل اهمیت اجرای طرح ها در محله راه آهن، این محدوده در ۱۰ سال آینده از محله های مهم و پیشرفته تهران خواهد شد و شهرداری منطقه ۱۱ با تمام توان اجرایی آماده همکاری و احیای فضای ورودی خیابان ولیعصر(عج) است.

اکران آثار منتخب دومین دوره مسابقه نقاشی کودکان

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران در بازدید از دومین دوره مسابقه نقاشی کودکان تهران، گفت: نگاه خاص، خالص و بدون کدورتی که در کودکان نسبت به جریان زندگی وجود دارد در آثاری که در مسابقه نقاشی کودکان ارائه شده است، به خوبی نمایان است.

وی بازدید از آثار برگزیده دومین دوره مسابقه نقاشی کودکان تهران را به مثابه یک دوره کوتاه برای بازآموزی نگاه مدیران شهری از نگاه کودکان به شهر و شهروندی و زندگی دانست و گفت: آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده، به منصه اکران در سطح شهر می‌گذاریم تا فضاسازی مناسبی در شهر ایجاد شود.

شهردار منطقه ۶ تهران گفت: یادآوری نگاه صادقانه و خالصانه کودکان به شهروندان، فرصتی برای تلطیف روح خسته مردم در دورانی است که مردم به واسطه کرونا، تحریم، شرایط اقتصادی و تحت فشار قرار دارند.

یه گفته وی، اکران آثار خلاقانه و شاداب کودکان در سطح شهر، به نوعی کمک می‌کند تا نگاه مردم به زندگی را به سمت نگاهی گرم‌تر ببریم.

آثار برگزیده دومین دوره مسابقه نقاشی کودکان تهران با عنوان «شهری که من دوست دارم از پشت پنجره خانه‌مان ببینم» از ششم بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده است.

اجرای طرح «شنبه های بدون پسماند» در ۸ محور اصلی جنوب تهران

علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: این طرح با هدف جلب مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک پسماند از مبدا و در راستای اجرای طرح کاپ در ۸ محور و غرف بازیافت از مرداد آغاز به کار کرده است و با استقبال خوب شهروندان تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح خودروهای ملودی ساعت ۹ صبح هر شنبه نسبت به برداشت پسماند های خشک تفکیک و کم حجم شده شهروندان از درب منازل طبق برنامه اعلام شده اقدام می کند، افزود: محله مطهری، مظاهری، بلوار ابوذر، شهرک تامین اجتماعی، شهرک مشیریه، افسریه شمالی، والفجر و خیابان چگینی محورهای اجرای طرح است.

جعفری با اشاره به اینکه به طور میانگین هر هفته هزار کیلوگرم پسماند خشک از درب منازل شهروندان جمع آوری می شود افزود: همچنین در این طرح تاکنون ۵ هزار و ۳۰ خانوار از آموزش طرح کاپ بهره مند شده اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه به اجرای طرح «شنبه های بدون ‌پسماند» در غرف بازیافت اشاره کرد و گفت: از این هفته شهروندان در روز های شنبه با مراجعه به غرف بازیافت و تحویل پسماند خشک و ثبت نام مشخصات در نرم افزار و دریافت کد در این طرح شرکت خواهند کرد که در پایان به قید قرعه به شهروندان شرکت کننده در طرح جوایزی اهدا می شود.

وی گفت: برگزاری جلسه با کارشناسان نواحی، اجرای دوره آموزشی با اعزام کارشناسان آموزش و اطلاع رسانی به نواحی جهت آموزش شهروندان همراه با توزیع کیسه و بسته های آموزشی در محور های تعیین شده، اطلاع رسانی محیطی از طریق نصب بنر در محل، آموزش رانندکان خودرو ملودی و ضدعفونی و گندزدایی خودروهای ملودی از جمله اقدامات پیش از انجام طرح بود.

ساماندهی خیابان ولیعصر(عج) وارد فاز اجرا می شود

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در حاشیه برگزاری کارگاه ملاقات با خیابان ولیعصر (عج) و مجالی برای طراحانه اندیشیدن به فرصت های شهری آن، افزود: از حدود یک ماه آینده ساماندهی خیابان ولیعصر (عج) در این منطقه با دقیق تر شدن طرح ها و تاییدات مدیریت ارشد شهرداری، وارد فاز اجرا می شود.

وی افزود: طرح های ارائه شده برای خیابان ولیعصر (عج) در گام‌های اولیه قرار دارد و برپایی کارگاه‌هایی مانند کارگاه ملاقات با خیابان ولیعصر (عج) باعث غنا، تکمیل شدن طرح ها و گامی به سمت جلو می شود.

موسوی خاطر نشان کرد: رفع نقاط بی دفاع شهری و معضلاتی که به خصوص در باغ فردوس، خیابان توتونچی، اطراف میدان تجریش و شب مردگی که در اطراف خیابان ولیعصر (عج) وجود دارد و استقرار کاربری هایی که بتواند به حیات شبانه شهری دامن بزند و باعث رونق این مسیر شود، در این خیابان مدنظر قرار دارد.

وی گفت: اجرای طرح هایی که کمک کند تا نقاط شهری برای افراد هنجارشکن نا امن و برای سایر شهروندان امن و بتوانند بیشتر از این فضاها استفاده کنند، از موضوعاتی است که در طرح ها دیده شده است که پیامدهای آن برای شهروندان به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه طرحی که مداخله و مشارکت شهروندان در آن نباشد قابل اجرا نیست و در صورت اجرا نیز برای شهروندان قابل استفاده نخواهد بود، عنوان کرد: پرسشنامه ها و مصاحبه هایی با اهالی و ساکنان محله ها توسط گروه های ارائه کننده طرح انجام شده که نشان می‌دهد نگاه ساکنین، گردشگران و کسبه در تهیه طرح لحاظ شده است؛ موضوعی که سال‌هاست در شهرداری به عنوان پیوست اجتماعی دنبال می‌شود چرا که نگاه مردم در طرح ها بسیار دارای اهمیت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟